Societat

La Vertical Montserrat atreu 220 esportistes

Es consolida el circuit solidari amb la infància en risc atesa a Sant Joan de Déu

Enrique Santamaria i Rosa Maria Nieto es proclamen campions en la pujada de 2.180 esglaons

La Vertical Montserrat, el circuit solidari en suport a la infància en risc atesa a Sant Joan de Déu, ha atret avui 220 esportistes que han pujat els 2.180 esglaons que separen l’estació inferior del Funicular de la Santa Cova de Montserrat de l’estació superior del Funicular de Sant Joan de Ferrocarrils de la Generalitat. Els guanyadors en la categoria Open han estat Enrique Santamaria, que ha trigat 12:18 minuts en completar el circuit, i Rosa Maria Nieto que ho ha fet en 14:51 minuts. Segons la Generalitat, la Vertical Montserrat es consolida en la seva cinquena edició, que ha estat la més solidària i inclusiva.

Aquesta cursa es va ser creada el 2017 per Bombers de la Generalitat i està organitzada conjuntament amb l’Obra Social de Sant Joan de Déu. Tots els diners recollits en les cinc curses de la Vertical s’han destinat a finançar projectes de recerca en malalties infantils i programes socials d’atenció a la infància en risc d’exclusió ateses en els diversos centres de Sant Joan de Déu, i a fomentar la inclusió de les persones amb discapacitat.

Enguany hi han participat 57 bombers dels cossos de la Generalitat i de Barcelona, així com de Madrid, Saragossa, Jaén, Càceres i Càdis. Tots els efectius han pujat els 2.180 esglaons uniformats amb l’equip d’intervenció, que pesa uns 23 quilos.

Joan Freixa, del parc de de Bombers de Guardiola de Berguedà, ha quedat primer en la categoria Bombers, amb un temps de 17:48 minuts. De fet, ha superat el rècord de la prova que ell mateix ostentava per un segon. Aquest és el segon any que han participat bomberes, set en total, i el premi per a la millor ha estat per a Clara Nierga del parc de Maçanet de la Selva amb un temps de 25:57 minuts.

Per primer cop han participat nou esportistes en la categoria Inclusiva. Javier Martínez Monteagudo, amb una marca de 19:35 minuts, ha fet el millor temps en la modalitat visual i Jaume Cañellas, amb 17:48 minuts, en la física. En la modalitat visual femenina, Maria Petit ha fet un temps de 22:53 minuts. Les persones amb discapacitat visual han anat acompanyades d’un guia vident i unides per una barra direccional. D’aquesta manera, la Vertical Montserrat continua contribuint a la inclusió de les persones amb discapacitats diferents a través de la pràctica de l’esport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

serveis

Servei gratuït de bus per als joves durant les Festes de la Tardor de Lleida

LLEIDA
unió europea

Brussel·les amenaça de dur Espanya a la justícia si no revisa els plans de gestió de l’aigua

barcelona
garrigues altes

Vuit municipis s’alien amb el govern per crear habitatge i frenar el despoblament

JUNCOSA

No va ser un llamp sinó un defecte a la catenària la causa de la incidència a l’estació de Gavà

barcelona

Les famílies rebutgen l’ampliació del val escolar a l’ESO perquè no serveix per pagar quotes de material

Barcelona

El “pont de Ferro” es repintarà

girona

Campdevànol reforça la Biennal del Metall amb més espai firal

campdevànol

Castelló presenta la 16a Ruta de l’Art

castelló d’empúries

33.000 alumnes catalans han participat en projectes de la Fundació per a la Creativació

girona