Societat

societat

Vulpellac s’omple de criatures màgiques amb el Fantasticat

L’Home del Sac, el Papu, la Nyítols o la Tinyosa, creats per un ampli ventall d’artistes visuals van omplir el recorregut immersiu i interactiu de la proposta

El nucli antic de Vulpellac es va omplir dissabte a la nit de criatures fantàstiques de Catalunya en el marc del Fantasticat, una experiència interactiva a mode d’exposició itinerant amb entrada gratuïta. El projecte ofereix les criatures fantàstiques del país d’una manera engrescadora i innovadora per tal que continuïn formant part de l’imaginari col·lectiu. L’Home dels Nassos, el Papu, l’Home del Sac, la Tinyosa, la Simanya, la Dona d’Aigua o el Pardinot són algunes de les criatures que van emergir en un recorregut immersiu a places i carrers de Vulpellac i van ser escenificades de la mà de diversos artistes visuals, en un projecte organitzat per BRAVA! amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Forallac.

Nacha Delpiano, directora de BRAVA!, va destacar la importància de “connectar novament les criatures fantàstiques del país amb famílies, infants i joves”, alhora que va explicar el gran treball d’artistes d’arreu del país en el projecte: “Noms com Eyesberg Studio, Xevi Bayona, Olga Solà, Gemma Raurell o Nueve Ojos, han configurat l’equip artístic que s’ha encarregat de recrear algunes de les criatures fantàstiques de Catalunya que apareixeran al municipi de Forallac”. Mitjançant la tecnologia aplicada cada artista va treballar en una criatura que va fer que el recorregut esdevingui «una experiència inoblidable per al públic assistent de totes les edats», va afegir Delpiano.

El Fantasticat neix inspirat en El gran llibre de les criatures fantàstiques de Catalunya de Joan de Déu i Maria Padilla publicat per l’Editorial Comanegra, que recull l’imaginari nostrat de temps ancestrals i tan poc divulgat en la nostra terra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Lluèrnia proposa redescobrir l’Eixample Malagrida

olot

Projecte per millorar l’ocupabilitat de joves que ni estudien ni treballen

girona

Joan Boadas pren possessió del càrrec aquest dimarts

girona

Salt posa al dia els parcs infantils

salt
SOCIETAT

Mor als 43 anys l’escriptora Zoleka Mandela, neta de l’emblemàtic líder polític sud-africà

SOCIETAT

Mor Josep Font, una de les grans eminències en la investigació científica a Catalunya

Espectacular incendi sense ferits d’un autobús a Barcelona

barcelona

La digitalització arriba a les subhastes de peix

roses

La pensió mitjana de jubilació es manté en 1.405 euros

barcelona