Societat

Els gasos hivernacle haurien pujat més d’un 3% a Catalunya l’any passat

Segons un informe d’un grup d’expert, a falta de dades oficials

Alerten de la dificultat de complir els objectius per al 2030

Les emissions de gasos hivernacle haurien augmentat més d’un 3% a Catalunya l’any passat. Així ho estima el Monitor Públic d’Emissions de Catalunya, que alerta da’quest increment després d’una reducció de les emissions el 2020 derivat del confinament per la pandèmia que ja es va recuperar un 2% el 2021 i l’any passat va seguir la tendència a l’alça. El Monitor, segons explica l’ACN, és una nova eina creada per diversos experts que permet fer aquesta estimació, ja les últimes dades oficials són encara de l’any 2020. Els resultats es basen en dades públiques de consums energètics, activitat industrial o indicadors econòmics, entre d’altres.

Per sectors i segons dades oficials del 2019, calcula que aproximadament el 30% de les emissions estan generades pel transport, el 17% per indústries manufactureres i de la construcció, el 15% per indústries del sector energètic, el 13% per processos industrials i l’11% pel sector residencial, de serveis i d’altres. També comptabilitza un 9% provinent de l’agricultura i un 5% pel tractament de residus.

Els experts alerten, però, que cada any en que s’incrementen les emissions “es fa més difícil l’esforç per contribuir a no superar els 1,5 graus”. De fet, el Monitor calcula que la reducció pels pròxims anys hauria de ser d’un 6,2% anual des d’aquest mateix 2023 i fins al 2030. “Els països desenvolupats han de fer un esforç superior a la mitjana global i en el cas de Catalunya la reducció d’emissions ha de ser superior a la mitjana global”, recorda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

societat

Rècord de calor a l’octubre en 49 de les 115 estacions meteorològiques automàtiques del país

BARCELONA
gastronomia

El suec Rufus Blad, millor barista de l’Estat

L’Hospitalet de Llobregat
el temps

Calor insòlita a principi d’octubre

barcelona

Menys accidents mortals, però augmenten el nombre de ferits greus

BARCELONA

Les platges de Barcelona superen els 5 milions de visitants a l’estiu

BARCELONA

Un terç dels majors de 75 anys té barreres per accedir des del carrer a casa seva

barcelona

Moren dues persones en estimbar-se en cotxe a Calafat

L’AMETLLA DE MAR

La bicicleta metropolitana fa via

BADALONA
SOCIETAT

Aprendre a cuinar per diversió

GRANOLLERS