Societat

societat

La Garrotxa vol ampliar les línies de busos que connecten amb espais naturals

Es vol aprofitar alguns aparcaments en polígons industrials o en d’altres zones que ja estan habilitades per evitar la massificació en zones molt concorregudes com Sadernes

La Garrotxa vol aprofitar alguns aparcaments en polígons industrials o en d’altres zones que ja estan habilitades i connectar-les amb bus fins els espais naturals, segons informa l’ACN. L’objectiu és evitar grans concentracions de cotxes en zones com Sadernes on la carretera és molt estreta i hi ha un cert perill en cas d’emergència o la Fageda d’en Jordà que s’omple de visitants, especialment els caps de setmana. I és que La Garrotxa tornarà a ser una de les destinacions preferides d’interior aquest estiu. El sector hostaler, que va fregar el 100% d’ocupació per Sant Joan, dona per fet que aquest estiu serà també bo. I ja fa uns anys que zones com Sadernes o la Fageda d’en Jordà s’han consolidat com un atractiu turístic. L’inconvenient, però, és la quantitat de vehicles que s’hi desplacen, que en moltes ocasions provoca maldecaps tant als visitants com als veïns del territori.

En aquest sentit, preocupa especialment la zona de Sadernes, ja que arribar-hi cal recórrer una carretera estreta, que en moltes ocasions s’omplia a banda i banda, amb el risc que comporta. Per això, des de fa uns anys es va regular l’accés a aquest espai natural per evitar la massificació.

Ara, però, des de Turisme la Garrotxa es va una passa més enllà i vol fer extensiva la iniciativa que porta fent a la Fageda d’en Jordà des de fa uns mesos. La voluntat, a més, és que aquest autocar sigui de línia regular, per tant que doni servei als habitants de la Garrotxa. És el cas del Rumbus, que enllaça l’aparcament del polígon industrial de les Preses amb el centre d’Olot i connecta amb Santa Pau i arriba just a l’entrada de l’espai natural de la Fageda. A més, cal tenir en compte que l’aparcament de Can Serra, a tocar de la Fageda, està en obres i, per tant, no s’hi pot estacionar. “Amb això el que aconseguim és que, a banda de la gent que vol visitar el parc, els veïns dels pobles tinguin una línia regular que fins ara no tenien, per exemple, per venir a Olot a fer gestions”, assenyala Serra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona