barcelona
Un nou pla d’enllumenat per solucionar-ne el dèficit als carrers
Barcelona està decidida a posar remei a l’evident dèficit en el servei d’enllumenat públic dels carrers. La situació grotesca que es va viure el passat 26 d’agost amb motiu de la primera etapa de la Vuelta a Espanya amb els ciclistes corrent pels carrers a les fosques no és pas una anècdota. Només cal passejar-se qualsevol dia al vespre pels carrers de l’Eixample per comprovar, in situ, com l’espessa coberta d’arbres impedeix el pas natural de la llum i deixa molts carrers en la penombra, il·luminats només pels llums dels aparadors dels establiments o els fars dels vehicles que hi circulen.
L’evidència als carrers ha arribat a l’esfera i el debat polítics i aquesta setmana l’equip de govern de Jaume Collboni s’ha compromès a tirar endavant un nou pla d’enllumenat de la ciutat que ha de fer un estudi de la situació actual i proposar millores. El pla que encara està vigent és del 2012 i en molts aspectes està superat, com per exemple els nous eixos viaris de la superilla, que ara són passejos de vianants, o pel clam creixent de millorar la seguretat de carrers amb una il·luminació més potent i clara.
El compromís de tirar endavant el pla s’ha pres en comissió a instàncies d’una iniciativa del grup Trias per Barcelona. La regidora del grup, Francina Vila, adverteix que es tracta d’un “servei essencial per a la ciutat que no ha tingut el tractament que es mereix”. La iniciativa impulsada pel seu grup pretén saber amb detall les millores i inversions que cal dur a la pràctica.