Societat

Nissan celebra el 20è aniversari de l’estudi de disseny londinenc amb la presentació del Concept 20-23

El nou Nissan Concept 20-23 dissenyat a Nissan Design Europe (NDE) ha estat presentat pel conseller delegat Makoto Uchida per celebrar els 20 anys de l’estudi a Londres.

Londres, Regne Unit (dilluns, 25 de setembre) - per celebrar el 20è aniversari de la ubicació de Nissan Design Europe (NDE) a Londres, Makoto Uchida, president i conseller delegat de Nissan, ha visitat NDE per revelar un nou prototip elèctric urbà i esportiu anomenat Nissan Concept 20-23.

La presentació del nou Concept 20-23 va tenir lloc en una barcassa flotant amarrada als voltants de NDE, al tram Paddington Basin del canal Grand Union, que és una part clau del paisatge únic que envolta NDE i que el converteix en un lloc tan característic i inspirador.

Nissan Concept 20-23

El Nissan Concept 20-23 va ser dissenyat per un equip que incloïa alguns dels membres més joves de NDE, a partir de la simple premissa de dissenyar un cotxe —sense limitacions— que els agradés conduir pels carrers de la ciutat on treballen.

El nom Concept 20-23 reflecteix els 20 anys de NDE al cor de Londres, així com el tradicional número 2 (ni) 3 (san) de la companyia i de l’any en curs. A més, continua la llarga tradició de Nissan d’aportar un atractiu caràcter lúdic al món dels utilitaris i els cotxes urbans. Amb l’herència dels denominats cotxes Pike de Nissan, com el Be-1, el Pao, el Figaro i el S-Cargo, el Concept 20-23 aporta un toc del segle xxi a aquesta tradició de cotxes compactes.

Alfonso Albaisa, vicepresident sènior de Disseny Global de Nissan, ha parlat del Concept 20-23 en la seva presentació a Londres: «El jove equip de NDE va rebre un encàrrec molt senzill: dissenyar un cotxe elèctric urbà divertit que els agradés conduir cada dia a Londres. El Concept 20-23 que han dissenyat és un utilitari compacte molt influenciat pel món de les carreres. M’encanta la història que explica sobre com s’entrecreuen els mons de la vida urbana moderna, els jocs en línia i la mobilitat d’emissions zero».

La modernitat d’aquest cotxe petit i juganer reflecteix tant el món de les carreres online com la participació de Nissan en la Fórmula E. L’estil bàsic de carrosseria de turisme de tres portes del Concept 20-23 disposa d’afegits aerodinàmics extrems al davant i al darrere, amb faldons profunds que dirigeixen el flux d’aire lluny de la part davantera del cotxe, a través d’obertures per refrigerar els frens, i cap enfora, a través de respiradors just darrere de les rodes davanteres.

El morro del cotxe consisteix en un pla des del qual puja en angle fins a la part superior del capó, cosa que confereix al frontal una superfície inesperadament neta. Aquí és on se situen els fars davanters, amb el seu distintiu aspecte format per un fi semicercle superior i inferior, i realçat per un feix de llum nítid gràcies a la tecnologia led. L’intermitent forma part de la mateixa unitat led semicircular.

Aquests elements confereixen al frontal del Concept 20-23 un aspecte amable, entre les complexes formes que regeixen el flux d’aire.

Des del lateral, la musculatura del cotxe és deguda als passos de roda eixamplats que cobreixen les grans rodes amb pneumàtics de perfil baix. La part superior dels passos de roda davanters i posteriors incorpora reixes de ventilació per reduir la pressió que pot generar resistència a l’aire al pas de roda.

La curvatura dels passos de roda acaba de manera abrupta a l’altura de la porta inferior, on unes interseccions angulars emmarquen la sortida d’aire per darrere de la roda davantera. I les mateixes ranures angulars als passos de roda posteriors permeten que el flux d’aire refrigeri els frens posteriors. Els faldons estesos abracen el lateral de la carrosseria a la part inferior del cotxe.

A la part posterior, un gran aleró d’una sola peça emergeix harmoniosament de la barra del sostre, amb plaques que es corben des de la vertical propera al pilar C fins a l’element horitzontal angulat que genera la càrrega aerodinàmica. La visibilitat posterior no està compromesa per l’aleró, cosa que evita un problema habitual en els esportius amb aleró posterior.

Igual que el frontal, cada un dels pilots posteriors consta d’un fi led semicircular superior i inferior que contrasta amb les formes quadrades de la part inferior, definida per formes feroçment funcionals per gestionar el flux d’aire i maximitzar la generació de càrrega aerodinàmica a mesura que l’aire s’escapa per sota del cotxe. L’amplada total del cotxe s’accentua amb una barra horitzontal per sota del que sembla un suau somriure que defineix el contorn de la porta posterior.

El sostre del cotxe integra una fina presa d’aire, on s’uneix amb el capçal del parabrisa, per proporcionar ventilació als ocupants mentre gaudeixen de les prestacions del Concept 20-23.

La pintura gris exterior té un acabat texturitzat que fa la impressió d’estar tallada amb una sola peça de metall, cosa que reflecteix l’entorn arenós pel qual va ser dissenyada. El número 23 de l’empresa figura als tres quarts posteriors del vehicle.

Encara que el Concept 20-23 és només un model exterior, l’equip de dissenyadors d’interiors ha creat un habitacle que plasma el caràcter extremament esportiu de l’exterior. En primer lloc, l’entrada es realitza per dues portes de tisora que s’afrontissen cap amunt des de la base del pilar A.

Una barra de reforç travessa les obertures de les portes, que van cobertes d’espuma encoixinada per protegir els colzes i obliguen el conductor i l’acompanyant a passar per damunt d’ella per arribar als seients. Els dos profunds baquets ofereixen una subjecció ferma, però no a expenses de la comoditat. Estan entapissats amb un acabat quasi blanc, amb un gran reposacaps que recorda els cotxes de carreres.

Un cop en posició, el conductor és rebut per una llarga columna de direcció estesa que culmina amb un volant esportiu rectangular adornat amb múltiples controls i ajustos. Les lleves per ajustar el rendiment de la motorització elèctrica i altres interruptors estan a l’abast de la mà darrere del volant.

La columna de direcció recolza en un suport de fibra de carboni collat a la base de la gran obertura que forma la consola central.

Entre els dos ocupants hi ha dues barres metàl·liques que subjecten la consola central collades a la «columna vertebral» del cotxe que apareix per terra. Sota les dues barres de reforç va muntat un extintor.

L’interior és una interpretació futurista de la funcionalitat bàsica dels autèntics cotxes de carreres, amb només un parell de pantalles que mostren informació vital amb les mínimes distraccions, un reflex de com els cotxes de Nissan que participen en la Fórmula E inspiren els simuladors de carreres en línia.

Per resumir el Concept 20-23, Alfonso Albaisa ha comentat: «És una celebració digna dels 20 anys de NDE, on les idees atrevides han agafat forma i han cobrat vida»..

### FI ###

Per obtenir més informació sobre els productes, els serveis i el compromís de Nissan amb la mobilitat sostenible, visita nissan-global.com. També pots seguir-nos a Facebook, Instagram, Twitter I LinkedIn, i veure els nostres últims vídeos a YouTube.

CONTACTES per als MITJANS

Vanessa Levy, directora de Comunicació de Producte de Nissan AMIEO

Correu electrònic: [email protected]

Neil Reeve, gerent de Comunicació de Productc de Nissan AMIEO

Correu electrònic: [email protected]

Notes per als editors

Vint anys de NDE a Londres

Nissan Design Europe compta amb més de 60 dissenyadors d’exteriors i interiors, modeladors d’argila, artistes digitals i un equip especialitzat en color i acabats. L’estudi està equipat amb una fresadora de cinc eixos de mida completa, així com amb nombroses màquines de prototipatge ràpid, eines de realitat virtual per revisar dissenys de manera simultània entre companys de diferents països, els equips més moderns de visualització i tres «planxes» de mida completa on es poden perfeccionar minuciosament els models d’argila.

L’estudi va obrir les seves portes el 2003 en un edifici catalogat de grau II a la vora del canal Grand Union, a Paddington Basin. En el passat havia estat un taller d’enginyeria per a British Rail com a part de la propera estació de Paddington. Abans de ser elegit com a seu de NDE, estava en mal estat i va ser escenari de raves il·lícites als anys noranta. Les seves parets, plenes de grafits, s’han conservat, però estan amagades darrere els murs que es van aixecar com a part de la remodelació de Nissan.

El primer projecte que l’equip va abordar de manera conjunta després de la inauguració de NDE el 2003 va ser la creació d’un cotxe basat en la mateixa empremta i estil de carrosseria d’un utilitari tradicional del segment C, però amb una posició de conducció més elevada i uns trets de disseny més robustos que recordaven els d’un SUV. El prototip resultant es va presentar al Saló de l’Automòbil de Ginebra del 2004. El seu nom: Qashqai Concept.

La tardor del 2006 es va presentar a París la versió de producció, amb els mateixos temes de disseny com a pilars del seu estil. El seu desenvolupament d’enginyeria va ser dirigit per l’equip del Centre Tècnic de Nissan Europa [NTCE] a les seves instal·lacions del Regne Unit, Alemanya i Espanya, per garantir que s’adaptés a les demandes específiques dels clients i les carreteres europees.

Va sortir a la venda a principis del 2007 i la reacció va superar amb escreix les millors estimacions de Nissan, per la qual cosa la planta de Sunderland, al nord-est del Regne Unit, aviat va canviar a tres torns diaris per satisfer la demanda. Havia nascut un nou tipus de vehicle: el crossover. ¿I la raó principal de compra dels clients llavors, igual que ara? El disseny.

El 2009, al Saló de l’Automòbil de Ginebra, Nissan va presentar un vehicle compacte, amb volums musculosos exagerats, que semblava un buggy de platja futurista. El seu frontal era inconfusible, amb fars dividits i una parrilla poc convencional. El seu interior tenia detalls inspirats en una motocicleta, i el seu aspecte polaritzant va acaparar l’atenció. Menys d’un any després, la versió de producció, ara anomenada Juke, es va presentar en un antic túnel de vent als suburbis de París, i la reacció resultant es va dividir en dos bàndols: amor o odi.

Va ser dissenyat per polaritzar generant una forta reacció emocional, una cosa estranya en un vehicle dissenyat per al gran públic. Al cap d’un any, la fàbrica de Sunderland tornava a treballar al màxim de la seva capacitat per satisfer la demanda. I, per segon cop, gràcies a un profund coneixement de les necessitats insatisfetes dels compradors de cotxes compactes a Europa i a la meticulosa enginyeria i desenvolupament del NTCE, el Juke va causar sensació i va crear un nou segment del mercat.

Aquestes dues icones europees de l’automòbil van canviar positivament la percepció de la marca Nissan i van atreure milers de comprados primerencs a les portes dels seus concessionaris. En un entorn ultracompetitiu, tenir dos cotxes que reverteixin segments i reescriguin les regles del mercat automobilístic no té precedents. I gran part del mèrit recau en els equips, passats i presents, del centre de Nissan Design Europe, que s’amaga a plena vista al centre de Londres.

Altres prototips destacats són el NV200 Concept, que va donar lloc a l’èxit del vehicle comercial lleuger NV200 de Nissan. La seva versatilitat va ser tal, que es va adaptar per convertir-se en una de les primeres furgonetes elèctriques compactes del món.

El Nissan Concept 2020 Vision Gran Turisme va respondre a la crida dels creadors de l’emblemàtic joc de carreres Gran Turisme, que van plantejar a Nissan el repte de celebrar els 15 anys del joc de PlayStation. El seu aspecte futurista extrem va causar sensació a tot el món des del moment que es va presentar al Festival de la Velocitat de Goodwood el 2014.

I el 2015, el prototip Gripz va retre homenatge al 240Z que va guanyar el dur Rally Safari del 1971. El seu disseny també feia referència al món del ciclisme. Era una clara picada d’ullet a la pròxima segona generació del Juke, que es va presentar el 2019 i que ha continuat l’èxit que va obtenir el seu predecessor, ara amb més d’una dotzena de rivals.

Més recentment, l’equip de NDE va dissenyar l’Ariya Single Seater Concept, un projecte d’exploració, desenvolupament i demostració d’alt rendiment sobre com la motorització totalment elèctrica del Nissan Ariya de carretera podria utilitzar-se en un xassís de cotxe de carreres monoplaça fet a mida.

Matthew Weaver, vicepresident de NDE, afirma: «A Nissan Design Europe som un equip relativament petit, però m’enorgulleix la feina sempre audaç, refrescant i innovadora que l’equip produeix aquí, i que ha fet des que es van obrir les portes per primera vegada fa 20 anys. Al cor de la cultura de NDE hi ha un ambient càlid i de col·laboració en què tots ens esforcem per aportar un disseny i una creativitat excepcionals a l’experiència de descobrir, comprar i conduir dels nostres clients. La nostra feina consisteix a fer que s’enamorin d’un Nissan».

Amb el nou Concept 20-23, que celebra dues dècades de lideratge en el disseny automobilístic audaç i pioner a Londres, a tot Europa i més enllà, serà emocionant veure el que ens preparen els pròxims 20 anys a mesura que l’equip de Nissan Design Europe abraça el canvi cap a l’electrificació i la tecnologia de conducció autònoma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

salut

Les residències seran ateses pels CAP

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

El cel estarà mig o molt ennuvolat

Barcelona

Salut rectifica i les Garrigues tindrà servei de radiologia

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat

Barcelona
LA CRÒNICA
Gemma Busquets

El col·lapse de l’espècie

COMUNICACIÓ

En record de Josep Maria Flores

Ciència

Un lífting amb història

Barcelona
la ràpita

Èxit de l’aportació de sorra als tres punts més dèbils del Delta

La Ràpita
SOCIETAT

El retard de Girona pel futur hospital Josep Trueta “afecta poc” l’estructura sanitària

girona