Societat

unió europea

Brussel·les amenaça de dur Espanya a la justícia si no revisa els plans de gestió de l’aigua

Li dona dos mesos per fer-ho

La Comissió Europea ha donat dos mesos a Espanya per revisar els seus plans hidrològics de conca i plans de gestió de risc d’inundació o, en cas contrari, podrà elevar el cas a la justícia europea. L’executiu comunitari, segons informa l’ACN, ha enviat aquest dijous un dictamen motivat a les autoritats espanyoles, juntament amb les de vuit països més, per incomplir la normativa europea pel que fa a la revisió dels plans hidrològics. Aquest és el pas previ abans de poder portar el cas a la justícia europea per incomplir dues directives que obliguen els estats a revisar, actualitzar i notificar aquests plans cada sis anys, cosa que l’Estat espanyol no ha fet. Concretament, Brussel·les ha detectat un retard pel que fa a la revisió, l’adopció i la notificació dels tercers plans hidrològics de conca i dels segons plans de gestió del risc d’inundació.

Tant Espanya com vuit països més amb el mateix procés d’infracció obert tenen ara dos mesos per donar resposta a l’executiu comunitari. En cas que Brussel·les consideri que no ha rebut una resposta satisfactòria, podria portar aquests estats al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Col·loqui a Olot amb un dels metges que van detectar el primer cas de Sida a l’Estat

Olot
transport

Ferrmed demana a la CE diners per als corredors de trens de mercaderies rendibles

barcelona
POLÍTICA

El pressupost del Consell de l’Alt Empordà creix un 10,3 per cent

FIGUERES
INFRAESTRUCTURES

Es constitueix la Taula Estratègica de l’Aeroport de Girona

GIRONA

El ple de Ripoll declara persones no grates els condemnats pels atemptats del 17A

Ripoll
Convenció ple clima

El futur climàtic global es discuteix a Dubai

barcelona
societat

El programa d’atenció a domicili a la crisi en salut mental s’estén a tota la demarcació

salt
SOCIETAT

Mor als 67 anys l’arquitecta Karin Hofert, professora universitària de referència a Catalunya

El Govern manté “permanents converses” amb Transició Ecològica per transportar aigua amb vaixells

Barcelona