Societat

societat

Els centres cívics de Girona acosten l’art a la ciutadania amb un cicle de conferències

Les xerrades estaran impartides per membres dels Amics del Museu d’Art i tenen per objectiu trencar amb la creença que cal tenir una gran formació acadèmica per poder gaudir de l’art

Els centres cívics de Girona acostaran aquesta tardor i hivern el Museu d’Art de Girona a la ciutadania a través d’un cicle de conferències. Aquesta proposta, impulsada per l’associació dels Amics del Museu d’Art, pretén apropar l’art i les col·leccions de l’equipament museístic des de diferents vessants com l’enginyeria, la ciència, la història, les creences o la psicologia. Així ho han anunciat aquest matí durant la presentació de la campanya. Quim Ayats, tinent d’alcaldia i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, ha afirmat que “considerem imprescindible treballar amb els diversos actors socials i educatius de la ciutat per fer arribar la cultura a tothom. I aquesta és la meva prioritat, que tots els gironins i gironines puguin accedir de la millor manera a la cultura”.

Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia Núria Riquelme i Zurita ha volgut agrair als Amics del Museu d’Art que “hagin escollit els centres cívics com la millor fórmula per acostar el Museu d’Art a la ciutat. Els centres cívics són centres neuràlgics dels barris, punts de referència de veïns i veïnes i també nuclis generadors d’activitats culturals. Gràcies a aquesta iniciativa podrem tenir a l’abast el pensament de diferents especialistes, que compartiran les seves idees i la seva expertesa als nostres barris, al costat de casa nostra. D’altra banda, vull refermar el nostre compromís per assegurar que tothom tingui accés igualitari a les activitats que programem, independentment de la seva ubicació o coneixements previs, i de forma totalment gratuïta ”.

Les xerrades estaran impartides per membres dels Amics del Museu d’Art i tenen per objectiu trencar amb la creença que cal tenir una gran formació acadèmica per poder gaudir de l’art. El cicle començarà durant la tardor i s’allargarà durant el primer trimestre del 2024. Totes les conferències seran amb entrada lliure.

“Converses entre Amics”

En paral·lel, els Amics del Museu d’Art de Girona han creat quatre càpsules de vídeo amb diverses personalitats relacionades amb el món de la cultura. Les “Converses entre Amics” tenen com a objectiu posar l’art i la cultura al centre. Durant aquestes s’han tractat temes com gaudir de l’art, quin ha de ser el paper de les institucions culturals com el Museu d’Art de Girona o com es pot fer arribar l’art a tothom, entre d’altres.

Una de les converses ha estat entre la periodista cultural Eva Vázquez i l’historiador Joaquim Nadal. Una altra és entre la també periodista Emma Granyer i el doctor en història de l’art Pere Parramon. A la tercera conversa hi participen la directora del Bòlit Girona, Íngrid Guardiola, i el crític d’art i curador Ricard Planas. Finalment, la quarta conversa és entre la directora del Museu d’Art de Girona, Carme Clusellas, i l’artista i muralista Aleix Font. Tots els vídeos han estat gravats al museu i es podran veure al canal de YouTube dels Amics del Museu d’Art i a les xarxes socials .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els Reis de l’Escala tindran un recorregut nou i inclusiu

l’escala

Infermeres de Catalunya convoca vaga indefinida a partir del 12 de desembre

barcelona

Les infeccions per VIH s’estabilitzen a Catalunya i baixen a la meitat en 10 anys

barcelona

3.000 persones esperen la pastilla preventiva del VIH al BCN Checkpoint

Barcelona
INFRAESTRUCTURES

Blanes recupera l’aparcament soterrat de Cala Bona

BLANES
SALUT

Acrediten la Unitat d’Hemodinàmica del Trueta per formar cardiòlegs intervencionistes

GIRONA
FESTES DE NADAL

La pista de gel de Girona serà més prima per adaptar-se a la sequera

GIRONA
SOCIETAT

Arriben un 50% més de gossos potencialment perillosos al Refugi d’Animals del Ripollès

BLANES
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Continuarà el temps inestable

Barcelona