Societat

societat

El Consell Comarcal del Ripollès es queixa del tall a l’R3: “No és normal ni tolerable”

Denuncia que el servei “no es fiable, eficaç ni eficient” i demana el traspàs a la Generalitat si no hi ha millores

El Consell Comarcal del Ripollès enviarà per carta una queixa a la ministra de Transports i als responsables d’Adif i Renfe pel tall de l’R3 que ha tingut lloc aquest dimarts a causa d’una avaria del subministrament elèctric. Segons recull l’ACN, denuncien que no és un “fet aïllat” per les “avaries recurrents” del servei i que és una realitat que “no és normal ni tolerable” per a un servei “crucial per al desenvolupament” de la comarca. De fet, segons explica la carta, dita línia de tren s’ha guanyat una “mala fama” pels seus retards “pràcticament crònics” i les avaries. Per tots aquests motius, exigeixen millores urgents i, en cas contrari, defensen el traspàs de la gestió i explotació de com a mínim rodalia i mitjana distància a la Generalitat tal com es ve demanant des de fa temps.

El president del Consell Comarcal del Ripollès, Amadeu Rosell, ha donat a conèixer avui la carta on resumeixen perquè creuen que hi ha una “ineficiència de gestió” de l’R3. Les avaries i retards són, “problemes freqüents que afecten la reputació del servei i fins i tot la seguretat dels viatgers. Problemes que també es manifesten en forma de retards pràcticament crònics” que desmotiven els usuaris potencials que acaben apostant per transports molt més contaminants com els busos.

“El repte ecològic i el model de país pel qual treballem des de les administracions implica garantir una oferta de transport públic fiable, eficaç i eficient”, subratllen a la carta. Per a l’ens ripollès, però, l’R3 que uneix Barcelona amb la Tor de Querol “no compleix amb aquests estàndards”.

L’avaria d’avui, un fet “greu”

El Consell Comarcal del Ripollès ha denunciat que l’avaria d’avui, en plena hora punta, ha comportat “grans retards” per als passatgers que no han pogut arribar a les seves destinacions alhora que els serveis alternatius per carretera “s’han activat amb molt decalatge temporal”. Un fet, afegeixen, que els recorda “tristament” a l’avaria del maig passat a Manlleu quan uns passatgers van sortir corrent d’un comboi per un incendi arran d’una avaria entre el pantògraf i la catenària, i “amb el risc que això va suposar per als usuaris que hi havia en aquell moment a l’andana i als cotxes”.

Per això, exigeixen les millores necessàries per aconseguir que sigui un servei “fiable, eficient i eficaç, és a dir, normal”. I en cas que no sigui possible, defensen que es faci efectiu el traspàs integral de gestió i explotació de la xarxa i servei ferroviari de, com a mínim, rodalies i mitjana distància a la Generalitat de Catalunya, tal com aquesta institució reclama des de fa temps. “Volem que el país gestioni el servei de rodalies i estem al costat del Govern per reivindicar-ne la titularitat”, conclou Rosell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Govern planteja reestructurar el cànon de l’aigua perquè pagui més qui gasta més

barcelona

L’arbre de Nadal de Sant Hilari fa onze metres d’alçada

SANT HILARI SACALM
BARCELONA

Barcelona renovarà els Jardinets de Gràcia el 2024

BARCELONA
SOCIETAT

Mor l’activista Jordi Pastallé, activista i fundador de l’ANC a Sant Quirze

Un celler de la DO Empordà participarà a la Festa del Vi Novell de Barcelona

espolla
la Nou de Berguedà

Plantegen tancar un camí que es col·lapsa per evitar cues a la C-16a la Nou de Berguedà

Nou de Berguedà
medi ambient

Una setantena de mesures preventives per al parc fotovoltaic projectat més gran

Passanant i Belltall
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Precipitacions febles

barcelona
ADMINISTRACIÓ

L’ajuntament de Girona incorporarà un tècnic/a per millorar l’eficiència energètica

GIRONA