Societat

Turisme

Dalí com a amfitrió

Tres-cents cinquanta blocaires de viatges internacionals arriben a Girona per participar en l'acció de promoció i comunicació 2.0

Els primers d'arribar visiten el Museu Dalí i el celler Empordàlia i descobreixen la cuina d'El Celler de Can Roca

Un dels aspectestècnics que facilitaran aquesta iniciativa és la utilització del Mi-Fi

El que ha estat definida com l'acció promocional de la Costa Brava i el Pirineu més important dels últims temps: el congrés mundial de blocaires TBEX Europe Costa Brava 2012, va tenir ahir el seu preludi amb l'arribada dels primers blocaires i la seva excursió al Museu Dalí i a un celler de la DO Empordà, l'Empordàlia.

Organitzat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el congrés que comença avui espera la presència de 350 blocaires, escriptors i creadors de continguts en mitjans de comunicació social de l'àmbit dels viatges, procedents de 21 països diferents: el 50%, d'Europa; el 30%, dels EUA, i un 20% són de la resta del món.

Quinze blocaires dels EUA, un del Canadà i dos de França van ser ahir els primers a “descobrir” el que, com a mínim durant dos dies, els espera en el territori gironí: cultura, gastronomia, paisatge i gents. Alguns d'ells n'havien sentit parlar més o menys, d'altres el desconeixien, però el cert és que l'obra i figura de Salvador Dalí els va deixar sense paraules al cap de poc d'haver entrat, a les deu del matí, al Museu Dalí de Figueres. “És aclaparador”, afirmava David Lee, fundador de tres webs dedicades al turisme, entre elles,GoBackpacking.com i que és nascut als EUA però que no para de voltar pel món. Només en aquesta web té 200.000 seguidors, en el seu Facebook, 8.300; a Twitter, 11.000, i a Instagram, 540.

Com David Lee, les desenes de blocaires i escriptors que aquests dies seran per Girona, la Costa Brava i el Pirineu gironí, descriuran les seves experiències a través de les xarxes socials. Un dels aspectes tècnics que facilitaran aquesta iniciativa és la utilització de Mi-Fi, un aparell router sense fils que permet la connexió immediata a internet i que va aixecar ahir una gran admiració entre els blocaires que anaven amb autobús per les terres empordaneses.

Amb aquesta iniciativa, el Patronat de Turisme preveu assolir la xifra de 80 milions d'impressions a les xarxes socials i generar més de 240 publicacions, entre apunts, vídeos i galeries de fotografies en dos mesos. Aquesta és l'aposta que fa aquest ens de la Diputació de Girona i que continua en la política de fer accions promocionals a través de les xarxes socials. Els resultats, segons el Patronat, que és pioner a Catalunya en aquesta forma de difusió turística, té resultats molt positius, i per això hi ha la participació directa de l'Agència Catalana de Turisme, l'Ajuntament de Girona, vuit consells comarcals i l'empresariat turístic de la demarcació.

Dalí va ser l'amfitrió del dia i la cloenda, va anar a càrrec d'El Celler de Can Roca, responsables del còctel que se'ls va oferir al vespre al castell de Sant Gregori. Els Marrecs de Salt i el grup d'havaneres Els Cremats van amenitzar aquest acte de cloenda del dia però considerat la recepció oficial dels participants en el congrés. Representants de cellers de la DO Empordà tampoc hi van faltar. Entre ells, la cooperativa Empordàlia, a Pau, que ahir mateix al migdia havia acollit els blocaires procedents del Museu Dalí. En aquest celler, i abans d'un àpat basat en productes propis de la zona, Alba Sala els va guiar pels trulls, el celler i les vinyes. Els blocaires es mostraven entusiasmats enmig dels ceps i contemplaven la plana i els turons empordanesos mentre la tramuntana els recordava la seva presència. “Això és sorprenent”, deien.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.