Societat

El 2014 es va tancar sense cap accident mortal a les vies desdoblades d’Osona i el Ripollès

Els dos accidents ocorreguts durant les festes de Nadal fan experimentar un lleuger repunt a la sinistralitat respecte a 2012 i 2013.

  • VÍDEO: 179402

Vuit persones han perdut la vida a Osona i el Ripollès durant l’any 2014 en accidents de trànsit. La xifra representa un lleuger repunt respecte als dos últims anys, quan s’havien registrat cinc i sis víctimes mortals, respectivament, el 2012 i 2013, i encara l’any passat quatre d’elles en un sol accident, a les Llosses. De fet, la tendència tornava a ser a la baixa o a estabilitzar-se en les xifres més baixes del que portem de segle, després que s’entrés al 2000 amb la xifra rècord de 33 víctimes a la carretera. Aquestes festes, però, dos accidents a Ripoll i les Masies de Voltregà han fet trencar la tendència.

Després del tràgic accident d’ara fa un any a la C-17, en terme de les Llosses, on morien cinc persones d’una mateixa família, el 2014 les dues carreteres desdoblades d’Osona i el Ripollès, la C-17 i l’Eix Transversal, han tornat a tancar l’any sense ni una sola víctima mortal. En el cas de l’Eix és especialment significatiu, ja que en els 17 anys que va estar sense desdoblar només en el tram osonenc hi va haver 70 víctimes mortals. Des que està desdoblat –diumenge farà dos anys exactes– no hi ha hagut ni un sol accident mortal més. A la C-17, amb les excepcions pertinents com la d’ara fa un any a les Llosses, la tendència ja fa temps que és la mateixa.

Pel que fa a la tipologia dels accidents, només dos dels sis que hi ha hagut al llarg del 2014 entrarien dintre els clàssics xocs frontals. Són el que hi va haver pel maig a la N-260 a Ripoll, davant del polígon Els Pintors, i el del setembre, a la C-153, entre Vic i Roda. En cap dels dos casos, però, la víctima, dos homes de 78 i 80 anys, van morir a l’instant, sinó que ho van fer al cap de tres setmanes i dos dies, respectivament, a l’hospital.

La resta d’accidents són més atípics, tot i que dos d’ells encara massa habituals. Es tracta de dos atropellaments de persones grans en nucli urbà: una dona de 88 anys, al setembre a Roda, a l’alçada de la gasolinera, i un home de 82, a l’octubre a Manlleu, a la cruïlla del carrer de la Font amb el passeig de Sant Joan. Els altres quatre accidents són per sortida de la via, en tres casos, i una caiguda de bicicleta, en el d’un home de 51 anys en caure al lateral de la C-17 a Malla, pel març. Les sortides de via van ser en una pista forestal del Brull quan intentava ajudar un altre vehicle, pel novembre, i ja aquest mes de desembre, en els dos últims accidents, en estimbar-se amb el cotxe davant del polígon La Barricona de Ripoll i en precipitar-se amb el vehicle a la riera de Talamanca, a les Masies de Voltregà.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Aragonès: “El català no es toca i l’escola catalana, tampoc”

barcelona

Reguladors de medicaments de tot el món demanen una “estratègia a llarg termini” per gestionar la covid

BRUSSEL·LES
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Núvols al litoral

Barcelona

Cambray afirma que la sentència “no canvia res”

BADALONA

El dany cardíac en pacients amb covid-19 és un indicador de mal pronòstic a llarg termini

BARCELONA

El TSJC dona dos mesos a la Generalitat per aplicar la sentència del 25% de castellà a les escoles

barcelona

El 60% de personal educatiu està molt estressat pel treball en la sisena onada

Barcelona

Salut crearà un observatori de violència contra sanitaris

Barcelona

Un projecte europeu estudiarà la vacuna d’Hipra contra la covid en infants, adolescents i persones immunocompromeses

AMER