Urbanisme

urbanisme i medi ambient

Sant Cugat i Castelldefels, seleccionades per al repte europeu de Ciutats Intel·ligents

Castelldefels i Sant Cugat del Vallès es troben entre les 64 ciutats seleccionades per participar en el repte de Ciutats Intel·ligents 23-25, impulsat per la Comissió Europea, amb l’objectiu de promoure la transició verda i digital. A través d’un “pacte verd local”, aquesta iniciativa vol potenciar la competitivitat econòmica, la resiliència social i la qualitat de vida. Aquesta és la segona fase del repte, que ja va començar el 2020 amb 100 ciutats, algunes de les quals repeteixen novament. Entre les 64 ciutats escollides ara, de 17 països de la UE, n’hi ha un total de 12 de l’Estat espanyol, incloses les dues catalanes.

Dos anys

L’Intelligent Cities Challenge (ICC) té una durada prevista de dos anys i vol servir d’ajuda a les ciutats europees que són escollides perquè aprofitin el poder de les tecnologies d’avantguarda per millorar les seves condicions de vida de manera sostenible. La participació en el programa ICC requereix que la ciutat participant implementi un pacte verd local, o bé una sèrie d’accions concretes adreçades a fer la transició cap a una economia més resilient i sostenible.

Per fer-ho, les ciutats seleccionades rebran el suport a través de l’intercanvi de coneixements i bones pràctiques amb altres ciutats europees i l’ajuda de mentors i experts europeus i internacionals. Les ciutats tindran l’oportunitat de fer xarxa internacional i augmentar la seva visibilitat a través de la diplomàcia de la ciutat. Al mateix temps podran convertir l’estratègia de la ciutat en accions amb impacte. En la primera fase del programa, la UE va invertir 1.900 milions d’euros en accions concretes en aquestes ciutats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Geoparc Orígens busca padrins pels doms del Mont de Conques

Barcelona
salut

Les residències seran ateses pels CAP

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

El cel estarà mig o molt ennuvolat

Barcelona

Salut rectifica i les Garrigues tindrà servei de radiologia

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat

Barcelona
LA CRÒNICA
Gemma Busquets

El col·lapse de l’espècie

COMUNICACIÓ

En record de Josep Maria Flores

Ciència

Un lífting amb història

Barcelona
la ràpita

Èxit de l’aportació de sorra als tres punts més dèbils del Delta

La Ràpita