Urbanisme

urbanisme

El perllongament de l’L8 arrancarà el 8 de gener

El perllongament de la línia L8 de Ferrocarrils (FGC) del Baix Llobregat-Anoia des de Plaça Espanya fins a l’estació de Gràcia de Barcelona, arrancarà el proper dia 8 de gener. Així ho va anunciar ahir el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, que va qualificar l’actuació com una “obra molt important per a la ciutat” i va advertir de la seva complexitat. El nou tram de l’L8 creuarà diversos túnels viaris, de metro i ferroviaris, així com el gran dipòsit d’aigües pluvials del carrer d’Urgell.

Es farà amb el mètode més segur de tuneladora però amb un termini ampli de construcció –cinc anys l’obra civil del túnel i de les noves estacions i algun més per a l’adequació de vies i estacions–, de manera que està previst que entri en servei entre el 2029 i el 2030.

Plaça Espanya deixarà de ser l’estació terminal de FGC i tots els trens arribaran fins a Gràcia a través de les noves estacions d’Hospital Clínic i Francesc Macià, de manera que la línia farà de metro amb un temps estimat de 7 minuts per una zona de l’Eixample –al voltant del carrer d’Urgell– on no hi ha servei de metro entre mar i muntanya –l’L3 voreja l’Esquerra de l’Eixample i l’L5 la travessa d’est a oest–. L’estació d’Hospital Clínic se situarà a l’altura del carrer de Rosselló i la de Francesc Macià serà també al carrer d’Urgell a tocar de la plaça.

El projecte té un termini d’execució de 58 mesos i suposa una inversió de 320 milions per l’obra civil, i costarà 430 milions en total. Quan entri en servei, la nova L8, que ja connecta amb l’L1 i l’L3 de metro a Plaça Espanya, intercanviarà amb l’L5 de metro a Hospital Clínic, amb el tramvia a Francesc Macià i amb els Ferrocarrils del Vallès a Gràcia.

Zona logística al parc

El projecte de perllongament preveia inicialment la implantació de la zona logística de la tuneladora al parc Joan Miró. Això implicava la tala de fins a 178 arbres dels 931 existents. Arran de les queixes veïnals, que s’oposaven que s’afectessin arbres del parc i s’inutilitzés una zona destinada a esbarjo, la direcció de les obres ha analitzat possibles noves localitzacions fora del parc Joan Miró. Segons el director d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, les alternatives estudiades han estat incrementar l’ocupació a la Gran Via, ocupar l’avinguda del Paral·lel, ocupar part del recinte de Fira de Barcelona o ocupar la llosa de coberta del dipòsit de ClabSA i l’aparcament municipal de vehicles. Segons Soto, analitzades i comparades les possibilitats, es considera que l’alternativa més indicada, des del punt de vista de l’afecció als veïns, l’afecció a la mobilitat, la sostenibilitat i els costos, és l’ocupació del parc Joan Miró. Aquesta, però, es farà minimitzant les afectacions. Així, es proposa el trasllat del magatzem de dovelles a la Gran Via i la superfície del parc afectada queda disminuïda dels 8.000 metres quadrats inicials a 5.293, fet que suposa una reducció del 40% i una superfície d’ocupació final del parc del 12%. El nombre d’arbres afectats es redueix també, de 178 a 118. L’ocupació del parc s’allargarà durant uns dos anys i mig.

Possible estació entre Martorell Enllaç i Abrera

cribas

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) va licitar ahir la redacció de l’anàlisi sobre la factibilitat d’una nova estació o baixador a la línia Llobregat-Anoia. Concretament, la parada seria entre les estacions de Martorell Enllaç i Abrera, sobre el traçat actual de la línia de Manresa de FGC, i donaria servei als treballadors del polígon de Ca n’Amat, on hi ha l’empresa Seat, i també als empleats i usuaris de l’hospital Sagrat Cor i del Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible. L’anàlisi també considerarà les solucions necessàries per donar connectivitat a peu i en bicicleta als àmbits de l’altre costat de l’autopista AP-7.

El document haurà d’analitzar entre dues i tres alternatives d’emplaçament de la parada, amb solució d’accessibilitat a Seat, a l’hospital i al campus FPCAT-UPC. De fet, aquesta darrera institució és qui va fer la proposta inicial del projecte. Per a cada alternativa plantejada es determinarà el cost d’inversió necessari. Un cop adjudicada l’anàlisi, que ha sortit a licitació per un import de 45.000 euros sense IVA, es comptarà un termini de redacció de 10 mesos.

L’estudi haurà d’incloure la caracterització de les dades de mobilitat de l’àmbit Martorell-Abrera, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l’anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i el càlcul de la demanda dels diferents escenaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Girona Centre Eix Comercial celebra els 25 anys de la seva creació

girona

Obre una Barnahus a Granollers per atendre els menors víctimes de violències sexuals

Granollers
salut

L’hospital de Mataró va fer 15 donacions d’òrgans i teixits el 2023

Mataró
Mali

Alliberen en bon estat de salut tres italians segrestats el 2022

barcelona
SOCIETAT

Les urbanitzacions de Vidreres, sense aigua potable des de les cinc del matí

vidreres
aDMINISTRACIONS

El ple denuncia l’emergència que viu l’educació a la ciutat

L’hOSPITALET DE LLOBREGAT
successos

Un Mosso fora de servei evita un robatori en un domicili

pineda de mar
SOCIETAT

Els arquitectes tècnics lamenten la “lentitud” per esclarir l’esfondrament

BADALONA

L’AMB habilita terrenys per construir-hi habitatge assequible

Barcelona