Administracions

opinió

Girona, capital de Catalunya

L’Ajuntament de Girona hauria de liderar les iniciatives per donar suport, ajuts directes i facilitats per guanyar empenta els pròxims mesos a la ciutat. A tot el teixit econòmic afectat per la crisi. La recuperació del comerç al centre de la ciutat adquireix una especial importància en aquest context, tant perquè s’ha vist afectat per la manca de turisme d’altres països com perquè té un paper tractor o motor que afecta el conjunt de Girona. La trista situació d’aquests carrers i places plens de persianes abaixades, tant per la crisi com per la pèrdua de fortaleses durant els últims 10 anys, pot convertir-se en un moment útil per canviar també un model excessivament dirigit només al turisme d’altres països (amb negocis que són molt semblants als que podem trobar a qualsevol ciutat europea) per un altre que enforteixi el paper de Girona com a capital de les Comarques Gironines.

Hi ha ciutats europees que fa molts anys que són centre gravitacional de visites periòdiques de la ciutadania que viu a municipis a curta i mitja distància d’aquestes urbs. Tenen una zona comercial unificada, amb botigues d’alta qualitat de productes locals i internacionals, amb activitats econòmiques ben integrades a la vida urbana com ara el mercat i amb espais amplis únicament adaptats a vianants (que a més allunyen els cotxes i les motos del centre de la ciutat). El resultat és que es converteixen en un centre d’atracció permanent de centenars de persones que viuen la ciutat i hi arriben per comprar, passejar, dinar o sopar. Aquest model preserva millor les iniciatives locals i, per tant, les dinàmiques pròpies de la nostra ciutat. A més, és més rendible a llarg termini, perquè està pensat des d’allò que som. Això permet oferir el millor de nosaltres a tothom i també al turisme que arriba d’altres països.

Girona, a més, ha crescut demogràficament de manera molt accentuada durant les últimes dècades. Aquesta circumstància fa cada vegada més evident que una ciutat més gran exigeix un centre més gran. Aquesta iniciativa aportaria aire allà on les activitats comercials o els esdeveniments s’han concentrat massa i, a la vegada, guanyaríem vida en d’altres espais que tenen encara capacitat i marge per créixer. A més, aquest procés de canvi permetria unificar zones comercials en una gran àrea tancada al trànsit rodat. Avançar-nos i treure els vehicles del centre de la ciutat podria ser el primer pas per tenir una ciutat més compromesa amb el medi ambient, d’altra banda. Fer més gran el centre per descongestionar-lo, regular per protegir un model gironí amb identitat pròpia i fer-ho d’acord amb els nous i moderns paràmetres de sostenibilitat mediambiental és un projecte engrescador per a tota la ciutat. I aportaria oportunitats al conjunt de la ciutadania. Girona és una de les capitals de Catalunya i pot exercir aquesta capitalitat com a node clau del seu territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Baixada lleugera de la temperatura

Barcelona

Brussel·les veu insuficients les mesures preses fins ara per assolir els objectius climàtics per al 2030

Brussel·les

Territori reobrirà la carretera d’Horta de Sant Joan al juliol

Horta de Sant Joan

Les platges de Montgat i Badalona perden entre sis i deu metres d’amplada anuals des de fa quatre anys

barcelona

La Fira del Vehicle Low Cost de Sant Antoni aposta pels híbrids i els elèctrics

Calonge i sant antoni

La Generalitat vol la inversió al Prat però hi posa condicions

barcelona

Platja d’Aro medita reduir hores de tall a l’eix central

PLATJA D’ARO

L’aeroport va començar a aixecar el vol al mes de maig

VILOBÍ D’ONYAR
Medi Ambient

FGC implanta sis màquines que recompensen per reciclar

Barcelona