Medi ambient

Girona estudia posar vials per a bicis en carrers de quatre carrils

L’alcaldessa, Marta Madrenas, diu que es té la intenció que els nous traçats del carril bici no passin per la vorera

El propòsit és integrar-los a la calçada i anar reduint el volum de vehicles motoritzats

L’Ajuntament de Girona està treballant per incrementar de manera exponencial els carrils bici que transcorren per la ciutat. Segons va explicar ahir l’alcaldessa, Marta Madrenas, en una entrevista a Catalunya Ràdio, entre els diversos espais on es pretén reduir la presència de vehicles motoritzats hi ha aquelles vies urbanes que estan configurades per quatre carrils. Va especificar que un dels propòsits és la implantació de vials per a bicicletes en carrers d’aquestes característiques. El consistori primer estudiarà tècnicament en quins d’ells es podria actuar (de moment, doncs, no s’ha concretat el nom de cap, per comprovar inicialment si la intervenció hi seria viable). A Girona hi ha diferents eixos destacats amb quatre carrils, com ara el carrer Barcelona, la gran via de Jaume I o l’avinguda Lluís Pericot.

Madrenas va posar en relleu que també es té la voluntat de “canviar de model”, en el sentit que els futurs recorreguts dels carrils bici no estiguin al mateix pla que les voreres, com és el cas del de la carretera Santa Eugènia. L’objectiu de l’Ajuntament és que els laterals quedin exclusivament per a la circulació de vianants. És a dir, que els nous traçats per a les bicicletes no passin per la vorera, sinó integrar els carrils bici a la calçada; i que aquest sistema es vagi ampliant progressivament. D’altra banda, Madrenas va donar a conèixer, al mes de novembre, que s’estava analitzant la possibilitat de suprimir un carril del carrer Barcelona. Aquesta actuació comportaria que la via quedés amb tres carrils i que el central combinés les dues direccions, segons la franja horària.

L’Ajuntament també està valorant alliberar de trànsit dos carrers de manera permanent (un podria ser al barri del Pla de Palau-Sant Pau i l’altre, a Sant Narcís). A més d’aquesta iniciativa, s’analitza la viabilitat que un tercer carrer emblemàtic de la ciutat fos per a vianants de forma periòdica (per exemple, un cap de setmana al mes).

LA FRASE

Un dels objectius és que les voreres quedin exclusivament per a la circulació de vianants
Marta Madrenas
alcaldessa de girona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El concurs del verd urbà de Figueres, pendent de l’adjudicació des d’octubre

FIGUERES
INFRAESTRUCTUES I MEDI AMBIENT

Territori reclama la culminació del traspàs de rodalies

barcelona
Variant amb 17 traçats
Infraestructures

Variant amb 17 traçats

Olot

Buiden el tanc d’òxid de propilè que va explotar

tarragona
societat

Alerta per previsió de fort vent, onatge i neu a partir d’avui

Fomenten la mobilitat a peu i en bicicleta a la Cellera

cellera de ter

Un tren de la R1 xoca amb una barra de formigó sense causar ferits a Tordera

tordera
El temps
SERVEI METEOROLÒGIC DE CATALUNYA

Canvi de temps

barcelona

Atorguen la llicència per al nou tanatori a Girona

girona