Medi ambient

L’ampliació del Prat aplega més detractors

Més de cent entitats s’oposen al creixement dels aeroports de Barcelona i Madrid

Un total de 120 organitzacions socials, veïnals i ecologistes han signat un manifest conjunt que reclama al govern de l’Estat la paralització dels projectes d’ampliació dels aeroports de Barcelona i Madrid i el tancament dels aeroports deficitaris que ja ho eren abans de la pandèmia. Les entitats signants al·leguen que l’ampliació d’infraestructures aeroportuàries i el creixement de l’aviació són incompatibles amb els compromisos climàtics de reducció dels gasos d’efecte hivernacle amb l’horitzó al 2030. Hi afegeixen que els projectes planificats tindrien importants impactes negatius sobre la biodiversitat i la salut de les persones i són inviables en l’escenari de crisi energètica i de l’aviació. En aquest sentit, apunten els efectes que podria tenir l’ampliació de l’aeroport del Prat a la zona de la Ricarda, un espai protegit per la Xarxa Natura 2000, i hi afegeixen que l’allargament de la tercera pista posaria, a més, en perill el sistema d’aqüífers que garanteix el consum d’aigua potable de l’àrea metropolitana i el bon estat dels espais naturals i agraris del delta del Llobregat.

Per aquest motiu, reclamen que els gairebé 3.400 milions d’euros pressupostats per als projectes d’ampliació dels dos aeroports s’inverteixin en un model de mobilitat que prioritzi els mitjans de transport més utilitzats per la població i més sostenibles, com el ferrocarril, i que s’eliminin els vols en trajectes curts que tinguin alternativa ferroviària.

Recels dels productors de carxofa

ACN

Els pagesos del Prat de Llobregat temen que l’ampliació de l’aeroport els dificulti l’obtenció de laindicació geogràfica protegida (IGP) per a la carxofa Prat. La Cooperativa Agrícola del Prat reclama la construcció d’un magatzem en un camp a tocar de l’aeroport, per poder centralitzar la producció, una condició indispensable per aspirar a la IGP. El vicepresident de la cooperativa, Xavi Oliva, explica que les compensacions de naturalització que planteja Aena per la destrucció de la Ricarda podrien fer que el camp on ara manipulen les hortalisses a l’aire lliure fos declarat zona d’especial protecció d’ocells. Si això acabés passant, no podrien construir el magatzem.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona