Medi ambient

Medi ambient

Arran de mar, interessos oposats

Arenys de Mar i Canet es reuneixen amb la Generalitat per exposar les visions diferents que tenen sobre el passeig que els ha d'unir

El passeig entre Arenys de Mar i Canet havia de ser una realitat aquest estiu. L'obra, però, que es va adjudicar a finals de l'any passat per tres milions d'euros i que havia de començar a principi d'any va quedar aturada. El projecte ja va aixecar polèmica quan es va aprovar per la supressió de la zona d'aparcament a primera línia de la costa. En el tram de 1.500 metres que separa els dos pobles i que ara ocupa l'extensa platja del Cabaió, es preveu la construcció només d'un vial per a vianants i un carril bici al costat, amb un pas restringit per a vehicles de serveis. La prohibició del trànsit rodat va comportar una recollida de signatures l'estiu passat a Arenys de Mar, ja que aquesta és una de les platges més allunyades del nucli urbà però també la més concorreguda tant pels arenyencs com per gent de fora, que pot deixar el cotxe arran de platja i sense pagar.

Les retallades anunciades per la Generalitat feien témer per una obra ja licitada, però el govern va anunciar que la previsió era tirar-ho endavant. Ara els dos ajuntaments –tots dos, de nou color polític a mans de CiU–, tenen algunes diferències i és per això que la setmana vinent els dos alcaldes es reuneixen amb els responsables de la Generalitat per exposar els seus interessos. A Canet de Mar, l'alcalde –Jesús Marín–, té clar que l'obra, encara que no afecti gaire tram del seu terme municipal, millorarà els accessos a la platja que tenen des de l'avinguda Maresme, una de les zones més poblades a l'estiu i on també hi ha molts càmpings i apartaments turístics. En canvi, l'alcalde arenyenc –Estanis Fors–, vol tenir el compromís que hi haurà prou bosses d'aparcament en aquest tram de platja, tal com es va comprometre en campanya, abans que tiri endavant l'obra. Si no fos així, considera que aquest projecte no seria ara mateix prioritari i que hi ha altres infraestructures on derivar els diners com ara la canalització del rial del Bareu, per ara sense finançament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona