Acesa veu bé traslladar l'AP-7 al pas per Vilafant i deixa la decisió final a Foment

El desplaçament alliberaria el traçat actual i reduiria la barrera de les infraestructures al municipi

Un cop es va concretar que el TAV i, sobretot, la variant del tren convencional passarien per Vilafant –entre l'autopista i Figueres– l'Ajuntament vilafantenc va plantejar a les diferents administracions el trasllat de l'AP-7 al corredor d'infraestructures viàries que es farà a Avinyonet, per on passaran la ronda nord de l'A-2 i la variant de l'eix pirinenc (N-260). D'aquesta manera Vilafant no quedaria tan escanyat per l'autopista i per les vies del tren, que faran una barrera visual entre el nucli antic i les urbanitzacions situades a l'altre costat –el Camp dels Enginyers i l'Arengada– i que és a on es concentra el gros de la població. La Generalitat dóna suport a la proposta de Vilafant que fa prop de cinc anys que es va plantejar, però Foment i Acesa anaven marejant la perdiu sense definir-se i traspassant-se les responsabilitat. Ara que les obres del tercer carril entre Bàscara i la Jonquera estan a punt de començar, Acesa ha manifestat a l'alcaldessa del municipi, Pepi Comalada, que «veuen bé el trasllat sempre que Foment ho accepti». «Fins ara mai s'havien definit i per tant és positiu que arribin a aquesta conclusió i això ens ha fet obrir una escletxa d'esperança», ha dit Comalada. L'ampliació de l'autopista a Vilafant amb un tercer carril també és problemàtica perquè acosta encara més aquesta infraestructura al poble i, en concret, a l'escola. Si finalment es trasllada l'autopista els terrenys alliberats quedaran a disposició de Foment perquè els gestioni. Traslladar l'AP-7 a ponent suposa incrementar un parell de quilòmetres el recorregut actual entre la sortida Figueres sud –a Borrassà– i Llers.

«L'oblit» dels enllaços a l'estació

En el pressupost de la Generalitat pel 2010 no hi ha cap partida que suposi afrontar els accessos cap a la nova estació de tren que es farà entre Figueres i Vilafant. L'alcalde figuerenc i diputat de CiU al Parlament, Santi Vila, va advertir ahir al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que «si el govern no compleix els seus compromisos, l'accessibilitat a la futura estació del TAV no està garantida». Vila, que va intervenir en la sessió de control al govern, va remarcar que en el pressupost de la Generalitat «no hi ha ni rastre de la connexió de la C-31 fins a la nova estació» i que el pla director del sistema urbà de Figueres està en tràmit des de l'any 2005 i pendent d'aprovació des del desembre de 2008. «Seria una pena que un model que ha estat tan contestat i qüestionat per la ciutadania com és el trasllat de l'estació, finalment fracassés per incompliment de la Generalitat», va manifestar Vila a Nadal, i va afegir: «La ciutat està fent els deures, Foment està fent els deures, però fa la sensació que el govern de la Generalitat no els està fent.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona