El tram pendent de l'A-7 entre la central i l'Hospitalet no s'obrirà al trànsit fins a la primavera del 2011

Foment treu a licitació per 5,1 milions un projecte extra de reforç dels talussos

Després que ja acumulés diversos retards, el ministeri posava en servei el juliol de l'any passat el tram de l'A-7 entre Mont-roig i la rotonda d'enllaç amb la carretera C-44 –a Vandellòs i Tivissa– i l'accés a l'autopista AP-7, a l'altura de l'Hospitalet de l'Infant. En aquell moment, de fet, ja estaven també gairebé acabats els 9 quilòmetres d'autovia fins a la central nuclear, també inclosos en el mateix projecte, però només es van posar en servei en sentit nord, i amb un sol carril. La raó eren els problemes d'estabilitat dels talussos a l'altura del coll de Balaguer, que el delegat de l'Estat a Catalunya, Joan Rangel, confiava tenir superats abans d'acabar el 2009. A l'hora de la veritat, però, la solució s'ha endarrerit, ja que Foment no va poder incloure les actuacions com a modificació del projecte original, i en va haver de redactar i aprovar un de complementari i específic. Al gener, els responsables estatals de carreteres encara confiaven obrir el tram –llavors ja del tot acabat, i on fa mesos que no hi treballa ningú– aquest estiu, o, com a molt tard, a final d'any, però les previsions s'han tornat a endarrerir. I és que el ministeri no va posar el nou projecte a licitació fins ahir, i fonts de la subdelegació explicaven que, «si tot va bé», la intenció és que pugui estar adjudicat i a punt per iniciar les obres al novembre, amb un termini d'execució de quatre mesos, per la qual cosa no s'espera que es pugui obrir al trànsit abans del març de l'any vinent.

Un mur i torres elèctriques

El projecte licitat ahir, amb un pressupost base de 5.131.979 euros, preveu els treballs d'estabilització de talussos, instal·lació de defenses i mesures correctores d'impacte ambiental entre el quilòmetre 1.120,5 i el 1.129,5. Així, es construirà un mur per contenir el talús, del qual se suavitzarà el pendent en un petit tram per evitar afeccions sobre el camí d'evacuació. També s'hi faran obres de drenatge per evitar que s'hi filtri la pluja, i s'impermeabilitzaran desaigües a les cunetes. A més, a petició del Consorci d'Aigües de Tarragona, es regularitzarà el terreny. Els treballs culminaran amb la millora de les barreres de seguretat per a motoristes, el condicionament de l'enllaç amb l'N-340 i la construcció de noves torres i el canvi d'un transformador per adaptar a la normativa la línia elèctrica que travessa l'autovia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona