Infraestructures i serveis

FGC gestionarà la línia entre Lleida i Manresa a partir del 2024

El govern invertirà 60 milions d’euros en un nou model de Rodalies entre Ponent i la Catalunya Central

Es volen doblar les freqüències de trens entre Cervera i Lleida

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) substituirà Renfe en la gestió de la línia R12, que cobreix el recorregut entre Lleida i Manresa. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va ser ahir a Lleida per presentar el projecte de nou model de Rodalies a Ponent, que funcionarà amb un sistema mixt de trens i autobusos. Calvet va anunciar que a mitjans d’octubre el govern formalitzarà l’encàrrec a FGC perquè assumeixi el servei al corredor Lleida-Cervera-Manresa. Les actuacions per prestar el servei culminaran el 2024. La compra de quatre nous trens i la implantació del nou centre operatiu comportaran una inversió de 60 milions d’euros i es crearan 34 nous llocs de treball.

El conseller va explicar que l’actual R12 “és un corredor que acumula greuges i en moltes ocasions el territori ha denunciat que no funciona prou bé; no transporta les persones que volem que puguin utilitzar el transport públic com a base de la seva mobilitat”. La línia ha experimentat en els últims anys una reducció del 15% dels usuaris. Per potenciar aquest corredor, el govern vol estendre el model que FGC ja està aplicant a la línia Lleida-la Pobla, en què hi ha un alt índex de satisfacció del client (85%) i que entre el 2015 i el 2019 va guanyar més de 175.000 viatgers.

La previsió és doblar l’actual oferta ferroviària. Entre Lleida i Cervera es passarà de les sis freqüències actuals per sentit en dia laborable a dotze. Així mateix, entre Cervera i Manresa s’incrementaran les expedicions de les tres actuals fins a les cinc previstes. Paral·lelament, es millorarà la cadència dels trajectes, per tal que estiguin més ben distribuïts al llarg del dia. La nova gestió, integrada amb la de la línia Lleida-la Pobla, comportarà la transformació de l’actual sistema. L’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. Aquestes línies se sumaran a les ja existents operades per FGC: l’RL1, que va de Lleida a Balaguer, i l’RL2, que cobreix el trajecte entre Lleida i la Pobla se Segur.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, van mostrar la seva satisfacció per l’anunci fet pel conseller de Territori i Sostenibilitat, però van demanar que la implantació s’acceleri per la importància que té disposar d’una xarxa ferroviària adaptada a les necessitats del segle XXI.

LA XIFRA

4
nous trens
hi haurà en el tram Lleida-Cervera-Manresa, que s’afegiran al parc mòbil de tres unitats que ja té FGC per al corredor Lleida-la Pobla.

LA FRASE

L’actual R12 és un corredor que acumula greuges i en moltes ocasions el territori ha denunciat que no funciona prou bé
Damià Calvet
conseller de territori


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona