Infraestructures i serveis

El govern espanyol promet a Brussel·les un “sistema de pagament per ús” en les vies d’alta capacitat

El pla de recuperació de l’executiu de Sánchez preveu un sistema per “cobrir els costos de manteniment” de carreteres

El document, de 200 pàgines, també aposta per potenciar els corredors mediterranis

El govern espanyol preveu implantar un “sistema de pagament per ús de la xarxa de vies d’alta capacitat” que permeti “cobrir els costos de manteniment”.

Així consta en el document de 200 pàgines del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència elaborat per l’executiu de Pedro Sánchez, que dimecres es presenta al Congrés i que s’haurà d’enviar a Brussel·les.

Quan queden només uns mesos per la liberalització total dels trams catalans encara de pagament de l’AP-7, l’AP-2, la C-32 i la C-33, el govern espanyol parla per primera vegada de la seva intenció de “revisar el finançament de les vies d’alta capacitat” i “establir un sistema d’ingressos que garanteixi els fons necessaris per a la conservació de la xarxa estatal”.

El 31 d’agost s’acaben les concessions d’Abertis a les vies catalanes d’alta capacitat: l’AP-7 entre la Jonquera i Tarragona, i l’AP-2 entre el Vendrell i Saragossa passaran a dependre, directament, del ministeri de Transports. La C-32 i C-33 seran de titularitat catalana.

Amb la fi de les concessions, hi ha un fort debat sobre com es finançarà el manteniment de les vies ràpides. D’acord amb el pla publicat pel govern espanyol, una opció similar a la vinyeta podria estar sobre la taula. El document no precisa si el pagament per ús s’aplicaria a tots els vehicles, o només a alguns.

El document esmenta el transport per dir que cal potenciar els corredors ferroviaris com el Mediterrani –que promet acabar- i apunta a l’impuls d’una Estratègia de Mobilitat Sostenible i una Llei de Mobilitat i Finançament del Transport per “desenvolupar un mecanisme de pagament per ús de les carreteres d’alta intensitat”.

A més de garantir els fons per a la conservació de les carreteres, els diners, apunta el govern espanyol, han de servir per “integrar les externalitats negatives del transport per carretera com passa amb la resta d’infraestructures”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Girona, capital  de Catalunya
opinió

Girona, capital de Catalunya

Portaveu PSC Girona

Els veïns tallen l’accés a Sant Daniel, a Girona

Girona

El servei de recollida d’animals domèstics, al ple del Consell de la Garrotxa

Olot
Sant Joan de les Abadesses

ERC vol tancar el trànsit al passeig Guifré, els festius

ERC reclama que Olot entri a l’Associació de municipis per l’energia pública

Olot
Refaran el pla del port de Palamós pel canvi legal

Refaran el pla del port de Palamós pel canvi legal

palamós

Confirmen que l’estany de Puigcerdà no té plantes invasores

Puigcerdà
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel mig ennuvolat

barcelona

Els opositors al parc eòlic de Roses en recreen l’impacte

Sant Pere Pescador