Infraestructures i serveis

Pimec, pel canvi de model dels peatges

Defensa que l’actual sistema és incoherent i que s’hauria de desvincular de la propietat de les infraestructures

La xarxa viària de peatges a Catalunya és incoherent i cal un nou model. Aquesta és l’opinió de Pimec, que ahir va insistir a apostar per un model independent de la titularitat de la infraestructura, amb un sistema tarifari flexible, compatible amb l’eurovinyeta i que a l’accés a les àrees metropolitanes es podria integrar com un element de la T-Mobilitat. “La infraestructura ha de tenir en compte els avenços tecnològics i s’ha de pagar i mantenir a partir d’un peatge finalista del seu ús. De manera que, qui més l’usa més paga”, va dir el president de Pimec Logística, Ignasi Sayol.

“El peatge podria tenir dos àmbits: d’una banda, la xarxa bàsica d’alta capacitat i, d’una altra banda, l’accés a les urbs, tot i que en l’àmbit tecnològic es puguin integrar els dos àmbits”, sosté Sayol. Al seu parer, tot plegat s’ha d’estructurar a partir del pagament per ús i ha de tenir en compte la disponibilitat –infraestructures existents i planificacions futures–, la distància recorreguda, externalitats –contaminació, congestió, accidents– i horaris per regular la mobilitat.

“Aquest model seria incompatible amb el model imperant al conjunt de l’Estat espanyol”, va reconèixer Sayol. “Si a Catalunya s’implementa i a l’Estat, no, estaríem pagant les infraestructures catalanes a partir dels peatges i les espanyoles a partir d’impostos”, hi va afegir. Cal recordar que l’1 de setembre carreteres com ara l’AP-2 i l’AP-7 seran gratuïtes a Catalunya i que l’executiu espanyol planteja que s’hagi de pagar per l’ús d’autopistes i autovies a tot l’Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ábalos adverteix el Govern que l’aeroport del Prat ha de ser un ‘hub’ i no pot estar “dispers”

Madrid

Fontcoberta trasllada la casa de la vila a la Farrés

FONTCOBERTA

Blanes ajorna l’inici del control de zones grogues de pàrquing fins al juliol

BLANES
TEIA PUIGVERT
DIRECTORA DEL CONSORCI DEL TER

“El Llobregat i el Ter són els rius més treballadors de Catalunya”

girona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Temperatura més alta

barcelona

Olot millora el passeig de les populars grederes del volcà Montsacopa

OLOT

Lloret posa un radar urbà per fer complir el límit de 40 km/h de la GI-682

LLORET DE MAR
el temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè amb ruixats o xàfecs a partir del migdia al Pirineu o Prepirineu

Barcelona

Eurofund estudia emprendre accions legals contra la Paeria per la paralització del projecte comercial de Torre Salses

Lleida