Infraestructures i serveis

Veïns de l’entorn de l’aeroport de Sabadell demanen restringir el seu ús només als serveis essencials i d’emergències

Aposten per eliminar tota activitat no essencial per reduir accidents després de la caiguda d’una avioneta

La Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès reclama que es restringeixi l’ús de l’aeroport de Sabadell als serveis d’emergències i no es dugui a terme cap altra pràctica no essencial.

La petició arriba després de l’incident del passat 8 de maig, en què una avioneta que volava amb origen i destí a l’aeroport de Reus va estavellar-se al Parc Central, molt a prop de les pistes d’aterratge sabadellenques, i amb una part de l’aparell envaint les vies del tren.

El col·lectiu denuncia que l’activitat aeroportuària ha crescut i considera que suposa un perill, motiu pel qual aposten perquè hi romanguin serveis com els dels bombers o els diferents cossos policials presents a l’aeroport, però que no s’hi faci un ús vinculat a l’oci.

El grup està format per veïns dels municipis de l’entorn de l’aeroport, sobretot de Sabadell, Sant Quirze, Barberà i Badia. Aquest dilluns a la tarda s’han concentrat davant de l’Ajuntament de Sabadell amb l’objectiu de reclamar al consistori que impulsi els mecanismes per a restringir l’activitat a la infraestructura.

“Tota la inversió que s’ha fet aquí no es pot perdre, proposem aprofitar-ho per deixar un heliport per als serveis bàsics i essencials, i desmuntar l’aviació que necessita pista, amb avionetes i jets”, explica Jordi Molins, portaveu veïnal. Asseguren, a més, que l’activitat ha repuntat, en una zona ara molt freqüentada donada la proximitat de l’espai comercial Via Sabadell i l’existència del Parc Central.

“En aquest espai han caigut ja tres avionetes en els darrers anys”, denuncia Molins, que recorda que el parc s’ha convertit en espai d’ús de vianants, ciclistes i gent que practica tota mena d’esports. A banda, el soroll que genera la infraestructura és molest per als veïns de l’entorn, en barris com Campoamor, a Sabadell, just davant de les pistes, però també en localitats com Badia o Sant Quirze, on els avions volen baix per encarar la pista o iniciar el vol.

“Portem tretze denúncies en un any i mig a l’Agència de Seguretat Aèria per incompliments, avions que surten per on no han de sortir, jets que baixen i que segons el fabricant no ho haurien de fer, o un increment del trànsit aeri”, apunta Molins. Per tot plegat, reclamen una reunió amb els alcaldes dels municipis afectats per intentar articular un posicionament conjunt amb el moviment veïnal per intentar reduir l’activitat a l’aeroport, sense que ara com ara hi hagi hagut cap passa en aquest sentit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona