Infraestructures i serveis

Compte enrere per evitar el pas de camions pel centre d’Anglès

La construcció de la variant allunyarà els vehicles pesants del mig del municipi a partir de l’estiu del 2023

L’Ajuntament confia que les empreses s’instal·lin al polígon de Riera Seca, pendent de desenvolupar

L’ens de polígons i propietaris del Ter-Brugent s’ha dissolt

La Generalitat de Catalunya ha començat les obres de construcció de la reclamada variant d’Anglès, que unirà l’N-141e amb la C-63 (la carretera entre Olot i Santa Coloma de Farners). Vint-i-quatre mesos d’obres per construir una carretera d’1,6 quilòmetres, amb rotondes als dos extrems i un túnel de 480 metres. És també l’inici del compte enrere per allunyar els camions del carrer Indústria, la via que passa pel centre del poble.

El regidor d’Obres i Serveis d’Anglès, Jordi Blanquer (Junts), explica que a partir de l’estiu del 2023 estarà prohibit que els vehicles pesants passin pel carrer Indústria. “S’haurà d’agafar la variant per anar cap a Olot si vens de Santa Coloma, per exemple. Els que vinguin a carregar i descarregar al centre del poble no els podrem evitar.”

Dos carrils

La variant tindrà dos carrils –un per banda i de 3,5 metres d’amplada cadascun–, dos vorals d’un metre i una mitjana de separació d’un metre. En total, la calçada farà deu metres d’amplada. Les obres, iniciades al març amb la tala d’arbres, van a càrrec de la unió temporal d’empreses (UTE) entre CRC, Obras Subterráneas i Rubau Tarrés. La senyalització i la instal·lació de dos semàfors, a tocar de les dues rotondes, va a càrrec de Proseñal. La inversió total és de 21.430.000 euros.

A banda de valorar que els camions ja no passin pel centre del poble (vegeu pàgina següent), alguns dels comerciants del centre d’Anglès destaquen que l’assignatura pendent és el desenvolupament d’un polígon industrial. Un dels dos accessos de la variant és a l’N-141e, just a tocar dels terrenys del polígon de Riera Seca, pendent de créixer. L’empresari Lluís Tarrés és conscient que la mobilitat “millorarà” a l’hora d’anar a agafar “l’eix [la C-25] i l’autopista [AP-7]”.

Tarrés és propietari de dues societats, que comparteixen instal·lacions al polígon. Assenyala que ha de ser la iniciativa privada la que ajudi a desenvolupar els 150.000 metres quadrats del polígon. “Fins que una empresa no s’hi instal·li i ocupi 5.000, 10.000 o 15.000 metres quadrats, la cosa no s’activarà. De moment, la junta de concertació del polígon és qui fa l’esforç”, explica.

Tarrés va ser el president de l’Associació d’Empresaris i Propietaris de les Àrees Industrials del Ter-Brugent, constituïda el 2015 i que s’ha dissolt per falta d’activitat. El polígon depèn “de la llei de l’oferta i la demanda”, exposa. Aquest sector és a menys d’un quilòmetre de l’empresa Antex.

L’alcaldessa d’Anglès, Àstrid Desset (Junts), també explica que el polígon hauria de fer d’esquer per pescar empreses. “El fet que quedi més ben comunicat el que és l’extrem d’Anglès, on s’hauria de desenvolupar el polígon [de Riera Seca], hi ajuda”, destaca.

Al desembre, l’Ajuntament i la Generalitat, aleshores amb el conseller Damià Calvet, van signar un conveni, pel qual 900 metres del carrer Triassa (la N-141z) han passat a ser municipals. Quan estiguin fetes la variant i les millores del carrer Indústria, 1.235 metres d’aquesta via i 610 de la carretera d’Osor passaran a ser municipals. A partit de l’estiu del 2023, amb l’acabament de les obres, serà de l’Ajuntament el tram del carrer Indústria entre l’avinguda Països Catalans, a prop de la font del Canyo, i fins a l’encreuament amb la N-141e, a la rotonda a tocar de l’antiga fàbrica Burés

LES XIFRES

1,6
quilòmetres
farà la variant d’Anglès. Hi haurà dues rotondes, als dos extrems, i un túnel de 480 metres.
21,4
milions d’euros
és la inversió de la Generalitat en la variant d’Anglès, que uneix l’N-141e amb la C-63.

La seguretat veïnal i l’accés al cementiri

En principi, la variant aportarà més seguretat als veïns del centre d’Anglès. No hi haurà tràilers ni vehicles de gran tonatge al carrer Indústria, “un carrer petit, amb voreres molt estretes i que és molt transitat per la mainada i el jovent que va a la biblioteca i la gent del poble que va a comprar”, diu l’alcaldessa, Àstrid Desset. El regidor d’Obres i Serveis, Jordi Blanquer, hi afegeix que la C-63 és “perillosa” i recorda que un camió hi va atropellar una veïna fa dos mesos.

Abans de cedir el carrer Indústria a l’Ajuntament, la Generalitat hi farà un asfaltatge nou “i el deixarà en bones condicions”, afirma Desset. Això farà que no s’hi hagi de fer un manteniment “cada any o cada dos anys”. A més, a tocar de la rotonda, a 250 metres del cementiri, s’hi farà un pas de vianants amb semàfor i s’hi podria fer una via per anar a peu des del poble.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona