Infraestructures i serveis

Ábalos adverteix el Govern que l’aeroport del Prat ha de ser un ‘hub’ i no pot estar “dispers”

El ministre emplaça la Generalitat a tancar l’acord per a l’ampliació abans de setembre

El ministre de Transports, José Luis Ábalos, ha advertit aquest divendres la Generalitat que l’aeroport del Prat ha d’esdevenir un ‘hub’, i per tant la seva operativa no pot estar “dispersa” en altres punts.

És la resposta a la posició del Govern, que reclama a l’executiu que a més de dur a terme l’ampliació de l’Aeroport del Prat contempli inversions als aeroports de Reus i Girona.

Segons Ábalos, “una altra cosa és que puguem abordar altres aeroports per necessitats més concretes, però un hub no es pot disgregar, perquè sinó perd tot l’interès”.

Ábalos ha fet aquestes manifestacions en una entrevista a Ser Catalunya. Segons el ministre, l’aeroport de Barcelona és “un instrument molt important per a Catalunya” perquè en un any normal “representa 40.000 llocs de treball directes i 116.000 en total, el 6,8% del PIB de Catalunya”.

Per aquest motiu ha defensat el projecte d’inversió del seu executiu. “Tenim de termini fins a setembre per encaixar aquestes inversions” que “són 1.700 milions d’euros d’inversió per generar més de 83.000 llocs de treball directes i 375.000 llocs entre directes i indirectes”.

“És una inversió molt important que si no la fem ara quan arribi el 2031 -quan les previsions apunten que l’Aeroport podria col·lapsar- hauríem d’anar al 2036”

Respecte a l’oposició d’alguns sectors per l’impacte mediambiental que pot generar l’ampliació, Ábalos ha admès que “és veritat que hi ha problemes ambientals”, però ha destacat que “el mateix pla preveu una recuperació del delta del Llobregat”.

Ha recordat que la Generalitat “ha de tramitar el pla especial de protecció del delta del Llobregat perquè AENA pugui dur a terme la renaturalització dels aparcaments situats dins de l’espai protegit”.

“Òbviament hem d’integrar les qüestions mediambientals al projecte”, i “pensem que és possible encaixar-les”.

Segons el ministre, govern espanyol i Generalitat han acordat fer una “taula tècnica” per tenir clars els impactes abans d’adoptar una decisió política.

En tot cas ha afirmat que ha vist “una visió més oberta de la Generalitat per abordar aquest projecte”.

Ha advertit que al final “cintarà l’actitud del territori, és a dir de la Generalitat i dels ajuntaments afectats” perquè “amb el territori en contra no es pot fer cap inversió”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona