Infraestructures i serveis

Un futur molt més internacional i amb una doble via

Els agents del territori veuen clau per al futur de l’R3 desdoblar la línia i potenciar la connexió amb Europa

Potenciar el caràcter internacional de la línia R3, que connecta la Tor de Querol amb Tolosa de Llenguadoc i París, i reduir el temps del trajecte entre Puigcerdà o Ripoll i Barcelona són els elements clau per al futur d’aquesta infraestructura. I, de fet, estan al rerefons de les continuades i històriques reivindicacions dels representants dels ajuntaments i consells comarcals i agents dels municipis de la línia.

No es pot passar per alt que el programa d’inversions de més de 300 milions d’euros que el territori va acordar el 2003 amb l’aleshores ministre de Foment, Javier Álvarez Cascos, i que es va completar sis anys més tard, van evitar el tancament de la línia, però també és cert que van servir només per ajustar-la als estàndards de seguretat pertinents.

Quant al primer aspecte, cal tenir en compte que l’estació de Puigcerdà té un ramal de via amb ample internacional, que no s’utilitza, ja que les connexions amb la xarxa francesa es fan a la Tor de Querol, on hi ha tres amples diferents de via: l’internacional, l’ibèric i el mètric, per al tren Groc de Perpinyà. Les autoritats de la zona, doncs, pressionen perquè es dimensioni l’ús internacional de la línia tant per a passatgers com per a mercaderies.

Quant a la reducció del temps del trajecte, cal tenir en compte que l’orografia pirinenca de la zona és un escull important i que l’estratègia passa per dur a terme el desdoblament de la via als trams més planers. Els agents polítics tenen clar que no hi haurà cap problema perquè s’executi fins a Vic, tal com està previst en el pla estatal d’infraestructures, però també tenen clar que hauran de fer molta pressió perquè aquest desdoblament arribi fins a Ripoll.

Turisme

Un altre dels aspectes clau per al futur de la línia és potenciar-ne l’ús turístic i de lleure lligat a l’excursionisme i a la neu, en la línia de la coordinació d’horaris amb el tren cremallera de la vall de Núria i l’oferta conjunta de bitllets més forfets i trasllat a pistes per als qui esquien a l’estació ripollesa o a la cerdana de la Molina. Un altre element important és l’activació d’un tren turístic transpirinenc, que inclou la rehabilitació de l’estació neogòtica de Ripoll com a centre de serveis i d’interpretació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona