Infraestructures i serveis

Aena confirma que l’ampliació del Prat afectarà la Ricarda

El gestor presenta el DORA, que reconeix l’afectació a la xarxa Natura 2000

Aena proposa invertir 1.704 milions

Aena va presentar ahir al Comitè de Coordinació Aeroportuària de Catalunya, on hi ha representants de la Generalitat i el món local, el Document d’Ordenació i Regulació Aeroportuària (DORA), que recull les inversions als aeroports del 2022 al 2026 i que recull que l’ampliació de la tercera pista afectaria zones de la xarxa Natura 2000. El DORA, que ha de ser aprovat pel Consell de Ministres aquest mes, no concreta l’impacte de la tercera pista més enllà d’explicar que preveu inversions per ampliar-la cap a l’est. Allà hi ha la llacuna de la Ricarda, tot i que el document no l’esmenta. Sí que explica que, com que afectaria zones de la xarxa Natura 2000, les inversions del 2022-2026 hauran d’incloure les mesures compensatòries i els terrenys que s’haurien d’adquirir per executar-les.

El DORA planteja altres actuacions que s’han d’incloure en les inversions. Per al 2022-2026 ha calculat en 365 milions la inversió al Prat, i les partides més grans són els 92 milions per ampliar la tercera pista i els 108 per ampliar la terminal 1 i construir la satèl·lit. El document situa en 1.704 milions la inversió total, raó per la qual el gruix dels diners hauria de quedar recollit en el següent pla quinquennal. Està previst que el camp de vols estigui ampliat el 2029 i la T1, el 2030. La terminal satèl·lit també estarà acabada el 2030 i tindrà 135.000 m².

Les condicions mínimes que recull el DORA s’han de desenvolupar en un nou pla director de l’aeroport. L’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, es va mostrar contundent amb els representants de la Generalitat després d’haver conegut els detalls del document, i va assegurar que “Puigneró i Aragonès menteixen en dir que l’aeroport pot créixer sense tenir afectacions mediambientals”. Es va mostrar també crític amb el govern espanyol “pel seu suport a aquest disbarat”, i va instar la Generalitat a aturar els propòsits d’Aena com més aviat millor “si efectivament està en contra de destruir espais naturals protegits com ara la Ricarda”.

El president Pere Aragonès va exigir posteriorment a Twitter la rectificació d’un DORA “que malmet la zona protegida de la Ricarda”, i va recordar que el consens al govern és el de “definir els pròxims passos amb un ampli acord de totes les administracions”. Fonts del govern van assegurar a l’ACN que el DORA té la capacitat d’establir com es fan les inversions –com s’amplia l’aeroport– però que ho ha de concretar el pla director, que ha de passar els filtres dels governs català i espanyol i la Comissió Europea i que encara no s’ha definit. ERC va assegurar, en un comunicat, que veu “impossible” donar suport a la proposta d’Aena i va demanar una “rectificació urgent” al govern espanyol. Segons Aena, però, la proposta recull “els termes de l’acord” entre els governs català i espanyol.

LA FRASE

Anirem fins a les últimes conseqüències amb tota la pressió legal i política que puguem fer
Lluís Mijoler
Alcalde del Prat de Llobregat (El Prat en comú)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona