La patronal també vol que el quart cinturó sigui una via de gran capacitat

ERC i ICV reconeixen ara la necessitat d'impulsar la B-40 per millorar el trànsit

La patronal Foment del Treball va reclamar ahir, en un comunicat, que el quart cinturó es planifiqui com una via ràpida i de gran capacitat que «s'adeqüi a la intensa mobilitat que requereix l'àrea metropolitana de Barcelona, actualment molt congestionada».

La setmana passada, el PSC, ERC i ICV-EUiA van arribar a un acord per desbloquejar la construcció del quart cinturó, la via ràpida que unirà Abrera i Granollers passant per Terrassa i Sabadell, amb un traçat diferent del que va dissenyar l'Estat. Republicans i ecosocialistes, que fins ara s'havien mostrat contraris al projecte, han acabat reconeixent la necessitat d'impulsar l'autovia orbital per millorar la mobilitat dels ciutadans del Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. Els socis del govern, però, van determinar un canvi en el recorregut del polèmic quart cinturó, per la qual cosa la Generalitat remetrà pròximament al Ministeri de Foment traçats alternatius a la proposta inicial. La patronal va fer públic el seu comunicat després de l'advertència del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, que va recordar la necessitat d'un eix ibèric i europeu, i no només com una carretera local i comarcal com afirmaven els socis del tripartit fa pocs dies. La patronal va afirmar que «no s'ha de caure de nou en una insuficiència manifesta, com ja ho van ser les rondes».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona