Un comboi fins a Lió estrenarà avui el tercer rail per a mercaderies
El tren sortirà del port de Barcelona i utilitzarà el traçat del TAV que ja està finalitzat
El servei a Milà també es farà a través de la nova infraestructura
Diumenge va ser el tren de viatgers, i avui arriba el torn del de mercaderies. A partir del migdia, un tren que unirà del port de Barcelona i Lió estrenarà el servei de càrrega ferroviària en ample europeu, i així estalviarà tots els inconvenients que representa l'aturada a Portbou per fer el canvi de via. A partir d'ara, els trens que ho vulguin podran sortir del port de Barcelona en direcció a Europa sense haver d'aturar-se a canviar de via i circular només en ample europeu. Això serà possible gràcies a la construcció del tercer rail en dos trams, el que va del port a Mollet fent la circumval·lació del Vallès; i el que va de Girona a Figueres, on no s'han acabat les obres del TAV. Entre Mollet i Girona i de Figueres cap amunt els trens faran servir la via del TAV.
Per ara, es gestionaran dos serveis en aquesta via, un per connectar Barcelona amb Lió i l'altre amb Milà. Faran dos viatges d'anada i tornada a la setmana, i portaran mercaderies de diversos clients. La posada en servei de l'ample europeu permetrà estalviar les cinc hores que ara es gastaven en el canvi de vagons a Portbou, i per tant guanyar temps per a la càrrega. A més, els trens podran fer 750 metres de llargada, quan ara no podien superar els 450. L'aposta pel tercer rail ha de servir per potenciar el port de Barcelona com a centre europeu de mercaderies, sobretot de connexió amb el transport marítim.