Infraestructures

infraestructures

Compromís de mínims per a l'autovia Tàrrega-Balaguer-Alfarràs

El govern es compromet a fer els estudis previs durant el 2011 “si hi ha pressupost suficient”

El delegat del govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré, va anunciar ahir des de Balaguer que el govern intentarà fer els estudis previs de l'autovia Tàrrega-Balaguer-Alfarràs durant el 2011. Farré es va atrevir a donar-ho per garantit fins que no s'hagin aprovat els pressupostos del govern per a aquest any, però va assegurar que aquesta és la principal prioritat en matèria d'infraestructures en aquest sector de la demarcació.

L'autovia significa el desdoblament de l'actual C-53, una carretera d'un carril en cada sentit que travessa pel mig municipis de l'Urgell, el Pla d'Urgell i la Noguera. A Bellcaire d'Urgell els veïns han arribat a posar cartells i pancartes amb el número de morts que provoquen els atropellaments, cansats de la falta de seguretat de la carretera. Farré s'ha compromès a què, mentre no es faci l'autovia, que difícilment podrà veure les obres començades en aquesta legislatura, es faran igualment les variants previstes. Les va dissenyar el govern anterior per tal d'eliminar les situacions perilloses de la carretera.

Farré va dir això durant una visita a Balaguer, on es va reunir amb l'alcalde, Miquel Aguilà, i amb el president del Consell Comarcal de la Noguera, Vicent Font. Aguilà va reclamar del govern un esforç per tal de millorar la xarxa viària de Lleida, clau per al desenvolupament de les diverses zones. Aguilà es va queixar que les actuals infraestructures dibuixen el pla de Lleida com una “paella” amb un gran nus central que és la ciutat de Lleida i el seu entorn immediat, i un el mànec, format per l'A-2 i on s'ha concentrat tot el creixement econòmic dels darrers anys a la demarcació. Per això, Aguilà va reclamar que l'autovia Tàrrega-Balaguer és vital per equilibriar el territori i aconseguir nous eixos de creixement.

El tren rodalies Lleida-Balaguer haurà d'esperar

Menys prioritat veu el govern en la conversió de la línia ferroviària Lleida-Balaguer en un servei de rodalies. L'anterior govern va deixar dibuixat un avantprojecte que contemplava la construcció de trams de doble via per tal de poder augmentar freqüències, així com el desviament de la línia als afores de Balaguer per tal de treure la via del centre de la ciutat. Segons Farré, la Generalitat ha d'estudiar encara amb deteniment els costos d'aquesta operació per tal de definir el calendari per realitzar-la, i va demanar comprensió davant el mal estat de les finances públiques.

El traçat a Balaguer, en discussió

El govern, això sí, ha deixat la porta oberta a la recuperació de la idea inicial de fer subterrània la via del tren a Balaguer. L'anterior govern s'havia decantat per l'opció de desviar la via i traslladar-la als afores, amb la construcció d'una nova estació. Farré di que s'han d'estudiar encara els costos de cada opció i les conseqüències tècniques i de mobilitat. L'alcalde veu bé que encara hi hagi les dues opcions obertes, i ahir no va voler manifestar cap preferència per cap d'elles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona