Infraestructures

La transformadora de Santa Llogaia tindrà una altura de quinze metres

Es construirà darrera de la via del TAV i es taparà de manera que sembli una nau industrial

Serà l'obra de més envergadura del projecte d'interconnexió

L'estació transformadora serà l'element més singular de la infraestructura, i també el que tindrà un major impacte paisatgístic de la interconnexió. Aquesta estació tindrà una altura de 15 metres, necessària per encabir els diversos elements que faran falta per convertir el corrent altern en continu i viceversa. De fet, aquest serà el punt de partida de la interconnexió, i estarà format per diversos àmbits. D'una banda, l'estació transformadora de corrent, que serà l'apartat principal i que anirà coberta com si fos una nau industrial per reduir-ne l'impacte. Segons Lluís Pinós, responsable del projecte i delegat de Red Eléctrica a Catalunya, ocuparà una extensió de 172x156 metres de terreny, i la nau es pintarà amb el mateix color que les parets del cementiri de Santa Llogaia que hi ha a la vora. A més, estarà entre l'autopista i el TAV, de manera que el talús del tren la faci menys visible des del nucli de Santa Llogaia.

A part, també hi haurà una subestació convencional d'Endesa per convertir el corrent a 132 kV i així deixar-la a punt per a les línies de distribució i alimentació elèctrica de l'Alt Empordà. I, finalment, hi haurà una altra subestació, més petita, que servirà per alimentar el tren d'alta velocitat. Aquesta obra va a càrrec d'Adif, i ja està gairebé a punt per posar-se en servei un cop hi arribi corrent.

LA FRASE

Volem que s'integri en l'entorn i que s'amagui darrere el talús del tren, entre el TAV i l'autopista
Lluís Pinós
delegat de red eléctrica i inelfe a catalunya

LA XIFRA

1.000
megawatts
de potència tindrà cadascun dels dos circuits que arribaran a la transformadora. Seran independents.

El túnel dels Pirineus, paral·lel al TAV

El túnel de la línia de 400 kV farà 8 quilòmetres de llarg, que majoritàriament estarà dins la Catalunya del Nord. Serà paral·lel al TAV, i farà 3,5 metres de diàmetre, de manera que s'hi podrà circular amb vehicle per l'interior. La construcció es farà amb tuneladora, i les dues boques d'entrada seran iguals tant a la part sud com a la part nord.

Sense novetats en la resta de trams de la MAT

O.M

A hores d'ara encara no hi ha novetats respecte a la resta de trams de la línia de 400 kV. La subestació de Bescanó i la línia que hi arriba ja estan a punt per entrar en servei, que es produirà els propers dies. Arran d'aquesta obra, ja s'han començat a desmantellar trams de la línia de 400 kV entre Vic i Pierola.

A les comarques gironines, s'està pendent que l'Estat espanyol publiqui la declaració d'impacte ambiental i l'autorització administrativa del tram entre Bescanó i Santa Llogaia i també del ramal de Riudarenes. Un cop publicada, ja es podrà fer el projecte definitiu i adjudicar-lo. Pinós ha afirmat que se n'informarà a tots els alcaldes afectats, i que volen continuar la bona entesa amb els implicats en la interconnexió. D'altra banda, la plataforma No a la MAT continua endavant amb la via judicial per frenar els projectes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.