Infraestructures

infraestructures

Final dels tràmits per a Endesa a Santa Llogaia

La subestació ja ha rebut el llum verd de l'empresa i dimecres ho tractarà Urbanisme

Els tràmits pendents perquè Endesa pogués fer la subestació a Santa Llogaia s'han desencallat i la companyia tindrà aviat el llum verd definitiu per poder fer aquesta infraestructura, que ha de servir per transformar l'energia de la MAT de 400 kV a 132 kV i poder així usar-la en les seves xarxes de l'Alt Empordà. Fa temps que ja es tenia l'autorització ambiental, però ara el Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat ja ha aprovat l'autorització administrativa i també el projecte d'execució –l'anunci va sortir fa uns dies publicat al DOGC– i la Comissió Territorial d'Urbanisme de Girona tractarà dimecres que ve el pla especial tant de la subestació d'Endesa com de les línies de 132 kV relacionades, i previsiblement s'aprovarà. Des d'Endesa expliquen que, un cop tingui el vistiplau urbanístic, només faltarà la llicència d'obres, que hauria d'estar a punt ràpidament. La companyia elèctrica manté la previsió de posar la subestació en servei a mitjan 2015, uns nou mesos després que l'energia de la MAT arribi a Santa Llogaia –REE preveu enllestir el tram aeri a l'estiu i posar-lo en marxa al setembre.

Segons l'aprovació del projecte publicat al DOGC, el pressupost de l'obra és de 8.993.715 euros i el termini per a la construcció i la posada en servei de les instal·lacions és de dos anys.

A la zona de les subestacions de la MAT de Santa Llogaia, hi havia previstes cinc subestacions. REE hi està construint tant una d'aèria com la convertidora per passar del corrent altern del tram aeri al continu del subterrani (i a la inversa). Adif fa dos anys que hi té feta la seva per al TAV. A banda de la de Gas Natural per als parcs eòlics, ajornada sense data, només hi ha pendent de començar la d'Endesa.

Reforma d'una línia al parc del Montseny

Endesa ha reformat tecnològicament a Arbúcies un tram d'una línia elèctrica que passa pel parc natural del Montseny. La companyia explica que ha fet les obres –consistents a canviar dos suports per uns de nous de formigó, més resistents– amb la “màxima cura possible” mitjançant una grua de gran tonatge per tal de preservar l'espai natural. Segons Endesa, l'actuació també reforça de retruc l'estructura de la línia que dóna servei a més de 1.500 clients entre els municipis d'Arbúcies, Campins, Fogars de Montclús, Gualba, Sant Celoni, Riells i Viabrea, la Batllòria i Santa Fe del Montseny.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona