Substituiran per primer cop les vàlvules de desguàs de la presa de Susqueda

Costarà 800.000 euros i caldran equips de submarinistes per canviar el sistema, situat a 70 metres de profunditat

Les vàlvules que permeten el desguàs d'aigua del pantà de Susqueda s'han de canviar ja que, malgrat el manteniment que s'hi ha anat fent durant els quaranta anys que fa que estan instal·lades a la presa, en aquest moment s'han envellit i per això s'hauran de substituir. Serà el primer cop que es farà i les feines començaran d'aquí a dues o tres setmanes. De fet, ja hi ha part de l'equip de l'empresa que s'encarregarà de l'obra. Els tècnics hauran de treballar sota l'aigua, a setanta metres de profunditat. La substitució de les quatre vàlvules es farà una per una i el sistema que s'utilitzarà és complex i encara s'estan acabant d'ultimar els detalls. El que sí es va avançar és que s'hauran d'evitar les fuites d'aigua mentre durin les feines i per això es taparan una per una les sortides durant el procés.

Segons ha explicat Joaquim Llop, responsable de la unitat de control de la qual depèn la central hidroelèctrica de Susqueda –la de Lleida–, el material amb el qual estan construïdes les noves vàlvules que s'instal·laran permetrà regular de manera més fina els cabals baixos del pantà. Per seguretat, Endesa ha decidit restringir l'accés a la presa.

Dubtes econòmics

El responsable de la central hidroelèctrica de Susqueda ha explicat també que el projecte per crear un sistema de bombament entre els pantans de Susqueda i Sau està plantejant problemes econòmics i per això s'està estudiant si serà viable. El que pretenia la companyia era interconnectar els dos pantans per generar energia aprofitant l'aigua.

Al·legacions a la polèmica pedrera del costat del pantà

La companyia elèctrica Endesa ha presentat al·legacions contra la construcció d'una pedrera al paratge de Can Ravionet, a menys de tres quilòmetres del pantà, que ha portat polèmica entre els veïns de la zona, que han signat un manifest contra la instal·lació. Segons els responsables d'Endesa, la pedrera està molt a prop del pantà i per això la companyia vol que els tècnics valorin si pot afectar d'alguna manera la presa. A més, l'empresa també considera que com que és titular de la carretera, el dret de pas que hi ha no significa que hi puguin passar camions de grans dimensions com els que necessita una pedrera. El problema que hi veu Endesa és que la carretera quedaria molt malmesa. A més, la via és estreta i no està pensada per a aquest tipus de transport. Per això, la companyia ha presentat les al·legacions i espera que les administracions es pronunciïn sobre si es poden fer voladures tan a prop d'una presa com la de Susqueda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona