Infraestructures

Més diversitat aquest estiu a l'aeroport de Girona

La temporada arrenca demà amb més companyies i destinacions que l'any passat, però amb menys vols per la retallada de Ryanair

Hi haurà 21 aerolínies, entre rutes regulars i xàrters, i 55 destins

L'aeroport Girona-Costa Brava inaugura demà oficialment la temporada d'estiu 2016, en què hi haurà un augment significatiu del nombre de companyies i destinacions respecte a l'any passat, però no del volum global de vols comercials, a causa de la retallada de Ryanair. Concretament, segons dades d'Aena, aquest estiu operaran a Vilobí 20 companyies, que oferiran 48 destinacions diferents –algunes seran operades per diverses aerolínies alhora–. Aena no compta –perquè diu que no la té confirmada– la companyia sueca Scandjet, que aterrarà a Girona mitjançant un acord amb les institucions gironines i catalanes, segons es va anunciar en una presentació al gener. Si la incloem en el còmput, hi haurà en total 21 companyies i 55 destinacions.

Això suposa un important augment respecte a l'any passat, quan van haver-hi 16 companyies i 49 destinacions. Entre les noves línies que volaran des de Girona, destaca –a banda de Scandjet– la britànica Jet 2, que ja va anunciar fa nou mesos que oferirà enllaços amb Girona des de Newcastle, Glasgow i Manchester entre maig i setembre. Oferirà 37.000 seients i la majoria els ven en packs amb estades a la Costa Brava. També tornen els vols regulars a Brussel·les de la belga Thomas Cook, després del parèntesi de l'any passat.

Pel que fa als vols xàrter, repeteixen totes les companyies de l'any passat, amb l'excepció de Danish Air i Fly Egypt, que Aena encara no té confirmades, i se n'incorporen quatre de noves: Enter Air, Tui Nederland –que ja havia operat a Vilobí del 2011 al 2014–, Corendon i Aegean Airlines. Aquestes últimes oferiran només vols puntuals. La principal companyia de xàrter continuarà sent Thomson Airways, que incorpora una nova ruta: Glasgow.

Tot i l'augment de companyies i destins, el volum de vols comercials serà més baix que el 2015. El motiu és que les novetats són més modestes i tenen menys freqüències –vols setmanals– que les rutes suprimides per Ryanair. La companyia irlandesa passa de 36 rutes a 29. En aquestes set rutes que es perden, n'hi ha quatre que tenien un alt volum de vols –l'Alguer, Càller, Marràqueix i Palma–, dues amb un volum considerable –Dortmund i Brindisi– i una era de les que només opera dos o tres mesos –Perusa–. Aquest any també hi haurà dues rutes que es faran només de juny a agost: Cork i Knock.10.

Scandjet, amb qui l'AGi –format per la Generalitat, la Diputació i la Cambra de Comerç– va presentar al gener un acord perquè volés aquest estiu des de set ciutats sueques a Girona, no figura entre les aerolínies que Aena té confirmades a hores d'ara. La Generalitat va remetre dijous qualsevol confirmació a la companyia, amb la qual aquest diari no va poder contactar. Quant a Scandjet, al seu web–on fins i tot hi ha un apartat en català per als catalans que vulguin anar a Suècia– continuen apareixent els vols a Girona, però la majoria consten com a plens a l'hora de comprar-los. El més probable és que operi com va passar l'any passat, amb una desena de companyies de xàrters que a inicis de temporada no estaven confirmades. Els vols han de començar al maig i allargar-se fins al novembre –amb el parèntesi de l'agost– oferint gairebé 18.000 seients en total.

LA XIFRA

41
destinacions
ofereixen les 6 companyies que fan rutes regulars. Les 15 de vols xàrter en fan 20 (algunes són iguals).

Un ERO que afecta els 25 treballadors que Ryanair té a Girona

Ryanair va presentar ahir un ERO de reducció d'entre el 33% i el 22% de la jornada per a la totalitat de la seva plantilla a Girona, formada per 25 treballadors, per la davallada de feina d'aquesta temporada, en què la companyia ha reduït un 20% el nombre de vols. En només 5 anys, ha passat de 150 treballadors als 25 actuals. És la resposta al pla de distribució de la jornada proposat pel comitè d'empresa, que preveu l'acumulació d'hores en els 7 mesos de temporada alta per compensar les que es fan en temporada baixa i evitar així la pèrdua de llocs de treball. El vicesecretari general d'SMC-UGT de Catalunya a Girona, Joan Muntada, va avançar que ara contrastaran les dades de Ryanair i que, si cal, demanaran la mediació de Treball, duran el tema als tribunals i es mobilitzaran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.