Infraestructures

La Generalitat analitza com millorar la C-65 a Llambilles

Treu a licitació la redacció dels estudis informatiu i d'impacte ambiental de les diverses alternatives per reordenar els accessos a la carretera per tal de descongestionar-la

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va anunciar ahir que ha tret a licitació la redacció dels estudis informatiu i d'impacte ambiental per millorar la fluïdesa i la seguretat en la circulació a la carretera
C-65 al seu pas per Llambilles. Aquests estudis analitzaran diverses alternatives tècniques que permetin descongestionar la travessera i facilitar el pas de vianants d'una banda a l'altra. Segons el govern català, es preveu que estiguin redactats durant el primer semestre de l'any vinent i que tot seguit s'iniciarà el procés d'informació pública.

La Generalitat recorda que la configuració de la C-65 a Llambilles, amb un carril per sentit i nombrosos encreuaments, i l'elevada intensitat de trànsit que registra –prop de 24.500 vehicles diaris de mitjana– generen habitualment congestions de trànsit. I és per això que, un cop descartada la variant, s'ha impulsat l'estudi de diverses alternatives per millorar la via.

Millors condicions

En aquest sentit, el govern català assenyala que la reordenació d'accessos que s'estudiarà pretén eliminar tots els girs a l'esquerra que ara mateix es produeixen a la cruïlla entre la C-65, la carretera de Llambilles i el camí de Fornells, així com dotar els vianants d'un pas a diferent nivell per tal de poder creuar la carretera.

D'aquesta manera, es vol aconseguir una millora de la fluïdesa del trànsit amb les millors condicions possibles de seguretat viària i de comoditat, tant per als usuaris de la C-65 com per als vehicles i els vianants que creuen la travessera.

La Generalitat té previst destinar una inversió d'uns 3,5 milions d'euros a aquesta actuació.

LA XIFRA

24.500
vehicles diaris de mitjana
és l'elevada intensitat de trànsit que hi ha a la travessera de la C-65 a Llambilles.

Un any després de descartar la variant

La Generalitat ha impulsat l'estudi d'aquestes alternatives, després que el març de l'any passat va desestimar l'opció de construir una variant pel seu alt cost econòmic. Llavors es va anunciar que s'estudiarien propostes més econòmiques, com ara una rotonda a l'entrada del poble pel costat de Quart i un pas inferior per a vianants. L'alcalde va demanar que els veïns triessin la decisió final de quin projecte es realitzarà a través d'un procés participatiu i el conseller Vila s'hi va comprometre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona