Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES I SERVEIS

El Bus Exprés del Maresme té dos milions d'usuaris l'últim any

Dilluns entrarà en funcionament la tercera línia a la comarca d'aquest servei que unirà Alella amb Barcelona i Vallromanes

Es calcula que aquest nou trajecte podrà ser utilitzat per uns 117.000 viatgers a l'any aproximadament

El servei de Bus Exprés a la comarca del Maresme ha registrat més de dos milions d'usuaris en els últims dotze mesos. Aquesta xifra prové de les dues línies que a hores d'ara hi ha al Maresme: la que uneix Mataró amb Barcelona –estrenada el febrer del 2015 amb 1,5 milions de viatgers– i la que fa el trajecte entre la capital del Maresme, Granollers i Sabadell, que va entrar en funcionament el setembre de l'any passat, amb més de 600.000 usuaris els últims 12 mesos.

Ara, a més, el territori disposarà a partir de dilluns de la tercera línia d'autobús exprés, que unirà Alella amb Barcelona i Vallromanes, i que ha estat batejada com a e19. Es calcula que aquest nou trajecte podrà ser utilitzat per uns 117.000 viatgers a l'any aproximadament, i permetrà als usuaris d'Alella disposar de més freqüència de pas per anar fins a la Ciutat Comtal. La nova línia oferirà vuit freqüències més per sentit, de manera que hi haurà 20 expedicions d'anada i 20 de tornada, de dilluns a divendres feiners, excepte a l'agost. D'aquestes, sis sortiran de Vallromanes coincidint amb les hores punta del matí, el migdia i el vespre, i la resta, d'Alella. En sentit contrari, n'hi haurà cinc que arribaran al municipi vallesà i que cobriran també les franges de més demanda.

Pel que fa als dissabtes, diumenges i festius i als dies laborables del mes d'agost, l'oferta s'incrementa amb nou expedicions més per sentit. Per tant, hi haurà 30 expedicions (15 d'anada i 15 de tornada), 12 de les quals (6 per sentit) allargaran el seu recorregut fins a Vallromanes. Pel que fa als títols de transport, són vàlids tots els que formen part del sistema tarifari integrat de l'àrea de Barcelona. A més de velocitat comercial alta, la línia de Bus Exprés incorpora altres millores en el servei, com ara informació en temps real a les parades principals, vehicles totalment accessibles per a persones amb mobilitat reduïda, premsa gratuïta a bord i servei Wi-Fi de connexió a internet. La presentació d'aquesta nova línia va tenir la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull (JxSí), que va voler subratllar el fet que, “a banda de millorar la qualitat de vida dels ciutadans d'Alella i Vallromanes, aquest és un servei que també millora el transport públic de tot el país”.

Per la seva banda, l'alcalde d'Alella, Andreu Francisco (ERC), va assegurar que “avui és un gran dia perquè ara sí que es garanteix una bona connexió per carretera amb Barcelona”. La Generalitat està desplegant en tot el territori català aquest servei de Bus Exprés des de fa quatre anys.

LA XIFRA

3
línies
de Bus Exprés són les que tindrà la comarca a partir de dilluns, quan s'engegarà la que uneix Alella i Barcelona.

LA XIFRA

8
freqüències
més per sentit són les que oferirà la nova línia entre Alella i Barcelona del servei de Bus Exprés.

El carril bus-Vao de la C-32

D'altra banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, també es va referir a la possibilitat de poder crear en un futur un carril combinat per a autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO) que uneixi l'autopista C-32 amb Barcelona i que serveixi per connectar el Maresme i la Ciutat Comtal amb aquest tipus de vehicles. “És un objectiu que ens estem plantejant però s'ha d'acabar de determinar”, va manifestar Rull. En aquest sentit, Rull va avançar que abans d'acabar l'any es vol plantejar una trobada amb la comissió de mobilitat del Maresme per explorar propostes en aquest sentit. “Aquest és un pas que hem de fer amb el territori i que volem compartir”, va considerar el conseller, que va avançar que aquest tema “ja s'està treballant amb l'Ajuntament de Barcelona”. “Necessitem un nivell molt alt de complicitat amb el consistori barceloní” va subratllar Rull. El que sí que va deixar clar el conseller és que, en cas que es faci, aquest haurà de ser un projecte molt acurat en la despesa econòmica: “S'han acabat els projectes faraònics”, va dir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona