Infraestructures i serveis

Sancionen amb més de mig milió 11 companyies aèries

Vueling ha acumulat l’import més gran en els últims tres anys, amb 307.704 euros

Els retards dels vols i la falta d’informació als passatgers, causes de les multes aplicades pel govern català

Un total de 533.040 euros. Aquest és l’import al qual ascendeix la suma de les sancions imposades pel Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana del Consum, a onze companyies aèries en els últims tres anys (2016, 2017 i 2018). La companyia que acumula l’import més alt en sancions és Vueling, amb 307.740 euros, amb prop del 58% del valor total de les multes. Li segueixen Ryanair, amb multes per valor de 46.000 euros; American Airlines, amb 37.600 euros i EasyJet, amb 37.200 euros. La resta de companyies sancionades són Air Europa, Iberia, Aerolíneas Argentinas, Delta Airline, Lufthansa, Monarch Airlines Limited, Turkisj Airlines i Wizz Air Hungary.

La directora de l’Agència Catalana de Consum, Elisabeth Abad, va explicar ahir, en una visita a Girona, que la major part de les sancions estan motivades pels retards en els vols i per la falta d’informació als passatgers. Abad va indicar que l’import global de les multes podria ser més elevat quan es tanquin tots els expedients del 2018. “L’objectiu de l’ACC és vetllar pels drets dels consumidors. De manera que, davant d’un incompliment del codi del consum, l’agència inspecciona i, si és el cas, sanciona”, va explicar. L’existència de clàusules i pràctiques abusives i l’incompliment de les obligacions d’atenció als consumidors donen lloc a multes de caràcter lleu. “Un retard no s’entén com una qüestió greu perquè no atempta contra la salut de la persona, com podria ser una intoxicació, sinó que distorsiona el dia a dia de la persona afectada”, va raonar Abad.

Així mateix, la directora de l’ACC va informar que, en els mateixos anys, es van registrar 3.817 reclamacions d’usuaris de les companyies. D’aquestes, un 34% (1.304 reclamacions), es van resoldre per la mediació, una via que Abad va valorar positivament, tot i reconèixer que alguna companyia, com ara Ryanair, no accepta l’arbitratge. Un 26% de les reclamacions (993) es van arxivar per la no acceptació de les companyies aèries i 634 (16,6%) es van traslladar a organismes externs. Del total de reclamacions, 323 es van tramitar a la demarcació de Girona.

Pel que fa a les reclamacions, el codi de consum inclou una taxa d’inspecció per a les empreses de serveis bàsics, que s’aplica des de l’any 2015 a aquelles companyies que acumulen més de 100 reclamacions. L’objectiu d’aquesta taxa és que les empreses que presten serveis considerats essencials i necessaris per a la vida quotidiana o d’ús generalitzat resolguin amb més rapidesa les reclamacions mitjançant els serveis d’atenció al client. I en aquest sentit Abad va ressaltar que, “tant en el cas de Vueling com de Ryanair, en haver rebut més de cent reclamacions, se’ls ha aplicat la taxa d’inspecció, que és de 41.080 euros entre els anys 2015 i 2016, respectivament”. Aquestes taxes van ser recorregudes en contra però es van acabar fent efectives.

LA XIFRA

1.579
reclamacions
contra Vueling es van presentar a l’Agència de Consum en els darrers tres anys.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona