Infraestructures i serveis

La recàrrega de vehicles deixa de ser gratuïta a Barcelona

A partir de d’avui es converteix en el primer municipi català que fa pagar per carregar els cotxes i les motos elèctriques

El Gremi del Motor lamenta la decisió i tem que pugui marcar un precedent

L’Ajuntament de Barcelona serà el primer de Catalunya que començarà a cobrar als propietaris de cotxes i motos elèctriques i híbrids endollables que recarreguin els seus vehicles en els punts públics ubicats al carrer i en aparcaments municipals. La mesura, que entra en vigor avui, ha provocat la indignació de la Federació Catalana d’Automoció (Fecavem). El seu president, Jaume Roura, que està també al capdavant del Gremi del Motor, titlla la decisió de “despropòsit” i lamenta que s’hagi pres “d’un dia per l’altre” i sense consensuar. Fins ara, la recàrrega de vehicles elèctrics en els punts públics de tot Catalunya era gratuïta i representava, en paraules de Jaume Roura, “un incentiu” a l’hora de decantar-se per la compra d’aquest tipus de vehicle, que pot resultar entre un 20% i un 30% més car que els que tenen un motor de combustió.

“L’Ajuntament de Barcelona no pot promoure la mobilitat sostenible i penalitzar els propietaris de cotxes elèctrics”, assegura el president del Gremi del Motor, que tem que la decisió pugui marcar un precedent i que altres municipis catalans optin per fer el mateix amb les seves instal·lacions de recàrrega. “Creiem que un cop més la senyora Colau actua sense mesurar les conseqüències”, lamenta Roura.

L’empresa municipal B:SM té prop de mig miler de punts de recàrrega per a cotxes i motos repartits entre els carrers i els seus aparcaments. Els preus variaran en funció del tipus de vehicle, del si el punt de càrrega és al carrer o en un aparcament, de si es fa de dia o durant la nit i també de si es tracta d’una recàrrega ràpida. Els usuaris habituals podran comprar abonaments que serviran per abaratir el cost de les recàrregues. D’aquesta manera es vol garantir un ús eficient de la xarxa i cobrir les despeses de manteniment dels carregadors.

Els cotxes elèctrics van representar el 2020 el 2,5% del total de vendes a Catalunya, segons dades recollides per la Fecavem. Si hi sumem els híbrids, la proporció ascendeix fins al 12% del total de vehicles venuts durant l’any. El president de la patronal manté que mentre que als empresaris del sector se’ls pressiona perquè fabriquin vehicles elèctrics, la instal·lació de punts de recàrrega és molt deficitària i l’Estat espanyol està a la cua d’Europa. Roura reclama més ajuts a la compra del vehicle elèctric. Lamenta que l’Estat no tingui previst per a aquest any cap línia de subvencions a la renovació del parc automobilístic, que és també una manera d’ajudar el sector de l’automoció. “El pla de renovació de l’any passat no es va gestionar bé i hi ha hagut un sobrant de 200 milions d’euros”, explica, que no s’han gastat perquè es va gestionar malament i no es va poder activar fins al setembre.

LA FRASE

L’Ajuntament no pot promoure la mobilitat sostenible i penalitzar els propietaris de cotxes elèctrics
Jaume Roura
president de fecavem i del gremi del motor


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Deficiències a 62 pisos del barri vell d’Olot

Olot
Medi Ambient

Comptaran visitants i cotxes a les Gavarres

CASSÀ DE LA SELVA

Tapien la seu d’Endesa com a denúncia de les seves polítiques

girona

Figueres negocia la gestió de l’N-II urbana i analitza el cost del seu manteniment

FIGUERES

Compte enrere per al porta a porta a Caldes

CALDES DE MALAVELLA

Alerta per l’episodi d’alta contaminació

barcelona

Barcelona treu els Reis Catòlics del nomenclàtor

barcelona
BANYOLES

Un camió fa malbé un pont de la variant

Arriba a Girona l’exposició dels 40 anys d’Incasòl

GIRONA