Infraestructures i serveis

La companyia d’alta velocitat francesa, a Barcelona dilluns

L’empresa estima un impacte de 150 milions d’euros per a la capital catalana

Els trens d’Ouigo, de la companyia SNCF, l’empresa estatal francesa que gestiona el servei ferroviari, començaran a operar a partir de dilluns el trajecte entre Barcelona i Madrid, en el que suposarà el tret de sortida de la liberalització ferroviària de l’alta velocitat a l’Estat en el transport de viatgers. El servei competirà amb Renfe, que fins ara ha estat l’únic operador en aquest segment, costarà a partir de 9 euros amb una tarifa plana per als nens a cinc euros.

Tant el president de SNCF, Christophe Fanichet, com la directora general a l’Estat espanyol, Helène Valenzuela, es van felicitar per participar en un “moment tan important” a l’Estat com és el de la liberalització ferroviària. Valenzuela hi va afegir que l’arribada dels seus trens a Barcelona generarà un impacte econòmic de 150 milions d’euros només en turisme, una quantitat a la qual cal afegir l’activitat pels viatges de negocis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Parlament aprova crear una comissió d’estudi sobre la protecció del delta de l’Ebre

Barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

A les portes d’un canvi de temps

Barcelona

El TSJC dona la raó a la Bisbal en l’aigua i el clavegueram

la bisbal d’empordà

Escarpanter (Junts) ja és la primera alcaldessa de Llançà

LLANÇÀ
XAVIER QUEROL
Premi estatal de recerca en recursos naturals

“La qualitat de l’aire en interiors es degradarà encara més”

Barcelona

Més de mig milió d’euros a polítiques mediambientals

girona

La T2 de l’aeroport del Prat reobre a mig gas

el prat de llobregat
Premien la nova terminal d’ICL al port de Barcelona

Premien la nova terminal d’ICL al port de Barcelona

barcelona
infraestructures

Reclamen una taula amb tots els sectors per l’ampliació del Prat