Serveis

El govern impulsa el projecte del nou carril bici al Baix Camp

El Departament de Territori i Sostenibilitat redactarà el projecte en el període 2016-2018

La via verda es construirà paral·lela a la T-323 entre Mont-roig i l'N-340

També es faran actuacions per ampliar la xarxa

El Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà cinc rutes per a ciclistes a la demarcació de Tarragona durant el període 2016-2018. El primer dels projectes que es vol engegar és el carril bici paral·lel a la via T-323, entre Mont-roig del Camp i l'N-340 (Baix Camp). Un cop s'hagi aprovat l'estudi s'iniciarà l'execució de les obres.

Paral·lelament, la conselleria manté en l'agenda de la legislatura completar la redacció del projecte de continuïtat de la via verda de les Terres de l'Ebre, entre Tortosa i Sant Carles de la Ràpita, i millorar el condicionament urbà de la C-31 al tram Calafell-Cunit (Baix Penedès).

També estan previstes actuacions per augmentar la continuïtat del carril bici sobre la TV-3141 a Reus (Baix Camp) i l'anell viari del delta de l'Ebre.

Inversió de 4 milions

El Departament de Territori i Sostenibilitat destinarà, en total, més de 4 milions d'euros fins al 2018 a ampliar la xarxa de carrils bici i vies verdes arreu del territori. Bona part de la dotació es dedicarà a la licitació de les obres de la via verda de la C-31, entre Vilamalla i Figueres (Alt Empordà); la via ciclista de la carretera BV-5301, a Santa Maria de Palautordera (Vallès Oriental) i un tram de la via ciclista del Ter.

A més, durant la legislatura també es redactaran set estudis i projectes més per a ciclistes. Un d'ells és el carril bici de Mont-roig del Camp. Pel que fa a la resta d'iniciatives, destaca especialment el carril bici del Maresme, una nova via de 56 quilòmetres que unirà Badalona amb Blanes. D'aquest projecte, se n'ha començat a redactar un estudi previ.

Tota la costa en bicicleta

Segons les últimes dades del Baròmetre de la Bicicleta 2015, l'ús més habitual d'aquest mitjà a Catalunya està relacionat amb el lleure i el turisme (63%). Per tal de potenciar més aquesta activitat, la conselleria té previst impulsar dues grans rutes ciclistes en els propers anys. Una és la ViaInterCatalunya, una ruta de 298 quilòmetres que unirà Lleida i Girona per un corredor transversal aprofitant diverses carreteres amb baixa intensitat de trànsit, camins rurals i vies urbanes. L'altra ruta que es vol potenciar és la Via Mediterrània-EuroVelo8, un eix de 350 quilòmetres paral·lel a la costa mediterrània entre la Jonquera (Alt Empordà) i Castelló (Plana Alta). Des de l'any 2013 està en servei la part de la via entre la frontera francesa i Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) dins la ruta cicloturística Pirinexus.

Més de 2,5 milions de catalans són usuaris de la bicicleta. D'aquests, prop de 500.000 la utilitzen diàriament per a activitats de lleure, oci o desplaçaments quotidians. Un 56,8% de la població té una bicicleta per a ús personal i el 40,8% en són usuaris freqüents, una xifra que es manté estable en relació amb les enquestes dels últims anys.

LES XIFRES

4
milions
d'euros destinarà el Departament de Territori i Sostenibilitat fins al 2018 a ampliar vies verdes
500.000
catalans
utilitzen diàriament la bicicleta per a activitats de lleure, oci o desplaçaments quotidians

Tretze carreteres compartides

El Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha instal·lat en tretze itineraris de la xarxa de la Generalitat i de les diputacions la senyalització específica dissenyada per avisar els conductors en les carreteres amb una elevada afluència de ciclistes, les anomenades carreteres compartides.

Els itineraris que estan senyalitzats són la C-31z, entre Torroella de Fluvià i la Tallada d'Empordà; la ruta de les Gavarres; costes del Garraf; la ruta dels Vallesos; la ruta entre el Baix Camp i el Priorat; la vall de Llémena; Viladrau (GI-520 i GI-543); l'N-II al Baix Maresme; la C-31 sud; la BV-1415 i BV-2041 (carretera de Begues); l'L-500 i L-501; i la BV-1201, entre Martorell i Olesa de Montserrat.

En les properes setmanes es col·locarà aquesta senyalització a l'N-340, entre Avinyonet del Penedès i Vallirana, a partir d'un requeriment del Departament al Ministeri de Foment a petició de les entitats de la bicicleta. Creada el 2007, la Mesa de la Bicicleta de Catalunya reuneix representants d'institucions, administracions públiques, associacions d'usuaris, empreses i entitats amb l'objectiu de treballar conjuntament per a la promoció de l'ús de la bicicleta com a mitjà per aconseguir una mobilitat més sostenible a tot el territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona