Infraestructures i serveis

Inauguren la primera estació elevada del metro

Zona Franca, de la línia L10 Sud, donarà servei als treballadors del polígon

Ha tingut un cost de 40 milions

Els treballadors del polígon industrial de la Zona Franca per fi tenen metro per accedir-hi. Ahir es va inaugurar Zona Franca, la primera estació de la xarxa de metro de Barcelona construïda sobre un viaducte, amb vista al mar, i la vuitena de l’L10 Sud, que l’any vinent està previst que s’allargui amb tres estacions més, també elevades, que seguiran el recorregut del carrer A. Es tracta de l’estació número 159 de la xarxa, que suma 122,3 quilòmetres.

A l’àrea d’influència de la nova estació hi ha les seus centrals de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), les oficines del Consorci de la Zona Franca, nombroses naus d’empreses i alguns equipaments, a més d’una de les entrades al recinte del port. Està previst que l’estació registri uns 3.600 viatgers al dia, que se sumaran al 18.000 usuaris que té actualment l’L10 Sud.

El president de la Generalitat, Quim Torra, va inaugurar ahir al migdia la nova estació acompanyat del vicepresident, Pere Aragonès; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. El conseller Calvet va recordar el compromís del govern amb l’emergència climàtica i va apuntar que l’entrada en funcionament d’aquesta estació permetrà que es deixin d’emetre 265 tones de CO2 a l’atmosfera. Calvet va anunciar que el pressupost d’aquest any servirà per començar “a treballar el més aviat possible amb el tram central de l’L9.

L’alcaldessa de Barcelona va qualificar de “conquesta veïnal” l’estació de Zona Franca i, tot i que es va sumar als elogis pel disseny de la primera estació elevada de la xarxa, va recordar que en zones poblades s’han de fer estacions subterrànies, que va reconèixer que eren més costoses. La nova parada de l’L10 ha tingut un cost de 40 milions d’euros i s’ha executat amb els romanents de la construcció de quatre estacions de la mateixa línia: Provençana, Ciutat de la Justícia, Foneria i Foc.

El president de la Generalitat va avançar que les tres estacions pendents de l’L10 Sud començaran a ser una realitat el primer trimestre del 2021.

La inversió a Rodalies, el “deute pendent”

En la inauguració de l’estació de Zona Franca, el president de la Generalitat i l’alcaldessa de Barcelona van coincidir en la necessitat que es faci la inversió pendent a Rodalies. Colau la va qualificar d’“absolutament prioritària” i ”al capdavant de les reivindicacions comunes”, mentre que Torra s’hi va referir com a “deute pendent” de l’Estat. “No només amb les inversions que pugui fer la Generalitat ens en sortirem, per tant és absolutament imprescindible que l’Estat compleixi amb els deutes”, va reclamar. Va remarcar que aquest “és un problema de país”. Per això va reivindicar fer “un front col·lectiu perquè, una vegada per totes, aquest país, i sobretot els ciutadans de l’àrea metropolitana, tinguin uns serveis de Rodalies com es mereixen”. Torra va informar que el pressupost de la Generalitat destinarà 1.577 milions a mobilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia