Infraestructures i serveis

Adif adjudica les obres de l’estació de Sant Andreu Comtal per 6,3 milions

S’ha atorgat a l’empresa Copcisa amb un termini d’execució d’onze mesos

El consell d’administració d’Adif Alta Velocitat ha aprovat l’adjudicació del contracte d’obres per a la construcció de la nova estació ferroviària de Sant Andreu Comtal a Barcelona a l’empresa Copcisa amb un pressupost de més de 6,3 milions i un termini d’execució d’onze mesos.

Es tracta d’una de les obres més reivindicades pels veïns després que es rescindís el contracte del projecte anterior després de detectar-se unes presumptes irregularitats.

El projecte contempla l’execució d’un nou edifici de viatgers dotat de vestíbul, connexions amb les andanes, accessos i l’adequació del seu entorn urbà més immediat.

La nova estació estarà integrada en el futur parc lineal de Sant Andreu-la Sagrera i la solució tècnica inclou dos nivells, un d’ells sobre la llosa de plataforma que cobreix les vies, on es construirà l’edifici de viatgers, amb una superfície de gairebé 700 metres quadrats, i des del qual s’accedirà a les andanes, que estaran en un nivell inferior.

El projecte també inclou la urbanització dels accessos i l’entorn en una superfície superior als 4.200 metres quadrats

L’edifici principal tindrà una estructura de vidre protegida per una xapa ondulada amb una alçada mitjana de 5,60 metres i les noves instal·lacions substituiran l’actual estació de Sant Andreu Comtal.

La Societat Barcelona-Sagrera Alta Velocitat pagarà part dels costos derivats de les actuacions d’urbanització de l’entorn de l’estació.

En l’àmbit de Sant Andreu Comtal, Adif Alta Velocitat ha adjudicat recentment altres contractes, com el de l’execució de les obres de construcció d’un zona d’estacionament per a trens d’alta velocitat a Sant Andreu Comtal per import de més 2,3 milions d’ euros a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per Tecsa Empresa Constructora i Dragados.

Aquesta nova zona estarà connectada a la via 2 de la línia d’alta velocitat Barcelona-França i, la major part discorrerà per túnel.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona