Infraestructures i serveis

Comencen els talls i la reducció de l’oferta en trens de rodalies

Les obres a la Sagrera afectaran l’R1, la línia del Maresme, a partir de demà

L’R4 estarà tallada entre Martorell i Sant Sadurní fins al novembre pels treballs del corredor mediterrani

Les obres ferroviàries d’aquest estiu comencen a agafar impuls a partir de demà i al tall del tram nord de l’R3 pels treballs al túnel de Toses se sumen els de l’R1 i l’R4. En tots dos casos són treballs d’envergadura que s’allargaran més enllà de l’estiu i no està previst que s’acabin fins al novembre.

Les obres a l’estació de la Sagrera impliquen el trasllat al seu interior de les vies de la línia R1 de rodalies, la del Maresme. El nou traçat té una longitud d’1,98 km, des del triangle ferroviari de la Sagrera fins a la boca del túnel que dona accés a l’estació del Clot-Aragó. A l’interior de la futura estació de la Sagrera s’estan construint les quatre vies d’aquesta línia, de les quals dues seran generals i dues d’estacionament. Els trens circularan per l’interior d’aquest nou tram subterrani, sense aturada, a partir del mes de novembre. Aquest cap de setmana, de manera puntual, els trens de l’R1 acabaran el seu recorregut a Badalona. Hi haurà un bus llançadora fins a l’estació de metro de Pompeu Fabra (L2) que es destinarà, de manera prioritària, a les persones amb dificultats de mobilitat. L’altra opció és la línia B7 d’autobús fins a la parada de tramvia de l’estació de Sant Adrià. Aquest tall es repetirà l’últim cap de setmana de les obres, del 6 al 8 de novembre. Mentre durin, al tram que va de Sant Adrià a Clot-Aragó s’haurà de circular per via única i aquest fet limitarà a partir de dilluns la capacitat operativa i l’oferta de trens, que passaran a ser de 6 per hora i sentit en hora punta i 4 per hora i sentit durant la resta de la jornada. A més, l’R1 manté l’afectació entre Malgrat i Blanes. Aquest tram s’ha de fer en bus fins que no s’hagi acabat el pont sobre la Tordera, que va quedar destruït al gener pel temporal Glòria.A l’altre extrem de la línia, tots els trens acabaran recorregut a l’Hospitalet de Llobregat i no hi haurà serveis de l’R1 fins a Molins de Rei.

Les obres del corredor mediterrani són les causants de l’escurçament de l’R1 i també afectaran la circulació de l’R2 i molt significativament de l’R4. L’adaptació del tram Castellbisbal-Martorell-Nus de Vila-seca a l’ample de via internacional permetrà connectar amb la xarxa europea ferroviària pels seus amples de via diferents. Entre els principals treballs, que es desenvoluparan entre finals de juliol i mitjan novembre, figura l’ampliació del gàlib del túnel de Martorell, de 1.068 metres, i l’adequació de les seves condicions de seguretat a la normativa vigent. A més, es muntarà el tercer carril i fins a 30 aparells de via entre Martorell i el nus de Vila-seca i s’executaran altres actuacions complementàries, com ara la consolidació de dos terraplens entre les estacions de la Granada i Lavern-Subirats. De manera simultània es treballa en la rehabilitació de l’antic túnel de Castellbisbal, de 810 metres, ara sense servei, per incorporar-lo a la xarxa d’explotació i crear una tercera via de circulació de 2.100 m que connectarà l’estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, situat als voltants de Martorell. Les obres obliguen a tallar a partir de demà l’R4 entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia i hi haurà un servei alternatiu per carretera. Al tram entre Sant Vicenç de Calders i Sant Sadurní d’Anoia els treballs limitaran la circulació a un tren per hora i sentit mentre que de Martorell a Manresa es prestarà el servei habitual. La desviació de trens de mercaderies que habitualment fan aquest recorregut provocarà una reducció de l’oferta de l’R2.

Reforç del bus exprés al Penedès

Les línies de bus exprés.cat que connecten Vilafranca del Penedès i Sant Sadurní d’Anoia amb Barcelona es reforçaran coincidint amb l’inici del tall ferroviari de l’R4 entre Martorell i Sant Sadurní. Des de demà i fins al 13 de setembre es reforça el servei a les dues línies, que mantindran les mateixes freqüències que la resta de l’any. A partir del 14 de setembre i fins que s’acabin les obres ferroviàries, la línia e6, que fa el trajecte entre Vilafranca i Barcelona, reforçarà el servei en dies lectius amb 43 expedicions per sentit de dilluns a divendres laborables, que circularan cada 15 minuts en hora punta i cada mitja hora en hora vall. Des de Vilafranca es prestarà servei de bus entre las 5.45 hores i les 22.15 hores i, des de Barcelona, entre las 6.45 hores i les 23.15 hores. Pel que fa a la línia e18, que cobreix el trajecte entre Sant Sadurní d’Anoia i Barcelona amb parada a Gelida, s’incrementarà la freqüència de pas i circularà cada mitja hora, de dilluns a divendres laborables, amb un total de 34 expedicions per sentit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona