Infraestructures i serveis

Les comunitats que hauran de pagar més s’hi oposen

Astúries, Galícia o Andalusia no accepten la proposta

En llocs com Extremadura o Canàries no es paga

L’opció de pagar un peatge “simbòlic” a les autovies espanyoles quan s’aixequin les barreres de les autopistes ha topat amb la negativa d’aquelles comunitats que ocupen un lloc al final del rànquing de peatges estatal o que estan acostumades a circular lliurement. Extremadura, Cantàbria, les Canàries, Ceuta i Melilla, per exemple, simplement no tenen ni un quilòmetre de pagament. Amb l’alliberament de vies com l’AP-7 o l’AP-2, a Catalunya només es mantindran les barreres de 145 quilòmetres corresponents a tres concessions de la Generalitat. Això fa que set comunitats passin, a partir de l’1 de setembre, a tenir més quilòmetres de pagament: Galícia, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, el País Basc, Madrid, Andalusia i Navarra. I això no ha agradat gens a governs com el d’Astúries, on actualment només es paga en 21,9 quilòmetres. Fonts de l’executiu asturià han afirmat que ho rebutjaran perquè consideren que sobre les seves infraestructures no hi pot haver més “penalitzacions”. Una enquesta de La Voz de Asturias és concloent sobre què pensen les 11.144 persones que l’han contestat: pagar seria una càrrega excessiva per a la comunitat autònoma, per a un 95% d’ells.

Tampoc a Galícia s’ha vist amb bons ulls passar a ser la comunitat amb més quilòmetres de pagament quan a Catalunya s’aixequin els peatges. Pel govern presidit per Alberto Núñez Feijóo, l’operació és una excusa per no fer front a altres qüestions. Segons afirmen, una minoria dels espanyols no poden continuar pagant peatges “tan cars” mentre la majoria “no paga res”. També s’hi ha posat de cul l’executiu d’Andalusia (PP i CS), que ja ha anunciat una oposició frontal a haver d’establir peatges a les seves autovies.

Però el rebuig no únicament es dona en governs autonòmics. La Federación Nacional de Asociaciones de Transportistas de España i la Confederación Española de Transporte de Mercancías també s’hi han mostrat contràries, així com l’associació de consumidors Facua.

LA XIFRA

1.096,7
quilòmetres
de carreteres hauran deixat de ser de peatge a l’Estat des del 2008 fins a finals d’aquest any.

LA FRASE

El PSOE vol fer-nos pagar per les autovies construïdes amb els nostres impostos. És broma?
Juanma Moreno
President d’andalusia


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona