Infraestructures i serveis

Pimec, pel canvi de model dels peatges

Defensa que l’actual sistema és incoherent i que s’hauria de desvincular de la propietat de les infraestructures

La xarxa viària de peatges a Catalunya és incoherent i cal un nou model. Aquesta és l’opinió de Pimec, que ahir va insistir a apostar per un model independent de la titularitat de la infraestructura, amb un sistema tarifari flexible, compatible amb l’eurovinyeta i que a l’accés a les àrees metropolitanes es podria integrar com un element de la T-Mobilitat. “La infraestructura ha de tenir en compte els avenços tecnològics i s’ha de pagar i mantenir a partir d’un peatge finalista del seu ús. De manera que, qui més l’usa més paga”, va dir el president de Pimec Logística, Ignasi Sayol.

“El peatge podria tenir dos àmbits: d’una banda, la xarxa bàsica d’alta capacitat i, d’una altra banda, l’accés a les urbs, tot i que en l’àmbit tecnològic es puguin integrar els dos àmbits”, sosté Sayol. Al seu parer, tot plegat s’ha d’estructurar a partir del pagament per ús i ha de tenir en compte la disponibilitat –infraestructures existents i planificacions futures–, la distància recorreguda, externalitats –contaminació, congestió, accidents– i horaris per regular la mobilitat.

“Aquest model seria incompatible amb el model imperant al conjunt de l’Estat espanyol”, va reconèixer Sayol. “Si a Catalunya s’implementa i a l’Estat, no, estaríem pagant les infraestructures catalanes a partir dels peatges i les espanyoles a partir d’impostos”, hi va afegir. Cal recordar que l’1 de setembre carreteres com ara l’AP-2 i l’AP-7 seran gratuïtes a Catalunya i que l’executiu espanyol planteja que s’hagi de pagar per l’ús d’autopistes i autovies a tot l’Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Palafrugell Gent Gran va actuar bé davant la Covid

L’escala

El POUM de Figueres dibuixa la traça urbanística per 20 anys

FIGUERES

La superfície cremada ja multiplica per 20 la del 2020

barcelona

La variant d’Olot serà de carril únic, al principi

Olot

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi al Montgrí

Torroella de Montgrí
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Adéu a la calorada

Barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Últim dia d’ambient canicular

barcelona

Municipis gironins obren refugis per l’onada de calor

vilobí d’onyar
ERMEN LLOBET
Enginyer, Regidor de Transició Ecològica de Sant Pere de Torelló, empresari

“El canvi en el model energètic, el pot i l’ha de liderar la gent”

SANT PERE DE TORELLÓ