Infraestructures i serveis

Pimec, pel canvi de model dels peatges

Defensa que l’actual sistema és incoherent i que s’hauria de desvincular de la propietat de les infraestructures

La xarxa viària de peatges a Catalunya és incoherent i cal un nou model. Aquesta és l’opinió de Pimec, que ahir va insistir a apostar per un model independent de la titularitat de la infraestructura, amb un sistema tarifari flexible, compatible amb l’eurovinyeta i que a l’accés a les àrees metropolitanes es podria integrar com un element de la T-Mobilitat. “La infraestructura ha de tenir en compte els avenços tecnològics i s’ha de pagar i mantenir a partir d’un peatge finalista del seu ús. De manera que, qui més l’usa més paga”, va dir el president de Pimec Logística, Ignasi Sayol.

“El peatge podria tenir dos àmbits: d’una banda, la xarxa bàsica d’alta capacitat i, d’una altra banda, l’accés a les urbs, tot i que en l’àmbit tecnològic es puguin integrar els dos àmbits”, sosté Sayol. Al seu parer, tot plegat s’ha d’estructurar a partir del pagament per ús i ha de tenir en compte la disponibilitat –infraestructures existents i planificacions futures–, la distància recorreguda, externalitats –contaminació, congestió, accidents– i horaris per regular la mobilitat.

“Aquest model seria incompatible amb el model imperant al conjunt de l’Estat espanyol”, va reconèixer Sayol. “Si a Catalunya s’implementa i a l’Estat, no, estaríem pagant les infraestructures catalanes a partir dels peatges i les espanyoles a partir d’impostos”, hi va afegir. Cal recordar que l’1 de setembre carreteres com ara l’AP-2 i l’AP-7 seran gratuïtes a Catalunya i que l’executiu espanyol planteja que s’hagi de pagar per l’ús d’autopistes i autovies a tot l’Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona