Infraestructures i serveis

Els nous trens de l’L1 i l’L3 del metro seran més accessibles

Són 50 unitats que circularan a partir del 2022

Estaran adaptades al futur codi d’accessibilitat de Catalunya

Els nous trens que circularan per l’L1 i l’L3 del metro a partir de l’any vinent tindran característiques avançades d’accessibilitat seguint les directrius de països de l’entorn que inspiren el futur codi d’accessibilitat de Catalunya. Ahir TMB va fer la presentació de la maqueta dels combois amb la presència de responsables d’organitzacions de persones amb diferents capacitats. Es tracta d’una cinquantena d’unitats que s’estan fabricant a la planta que Alstom té a Santa Perpètua de Mogoda. Entre l’estiu del 2021 i el novembre del 2022 s’ha de lliurar un contingent inicial de 42 unitats, i el 2023, 8 unitats més. N’hi haurà 26 d’ample internacional per a l’L3, i 24 d’ample ibèric que seran per a l’L1.

Entre les millores d’accessibilitat dels nous trens destaca que la primera porta de cada unitat s’obrirà automàticament i disposarà d’un avisador de llum i so per localitzar-les. A més, en aquests espais se substitueixen les barreres verticals per subjeccions al sostre. Per a les persones amb dificultats de mobilitat, s’ha instal·lat un botó a l’altura del seient perquè el conductor sàpiga que necessita més temps per baixar. Les unitats tindran vint seients senyalitzats amb vermell no en gris perquè “es vegi clarament que són espais reservats”, segons va explicar ahir la presidenta de TMB, Rosa Alarcon. Els trens també disposaran de pantalles de vídeo situades sobre les portes i altaveus per informar de la pròxima estació de manera visual i acústica. S’ha implementat un sistema de bucle d’inducció magnètica per facilitar l’audició a les persones amb implant coclear i hi haurà espai per a quatre cadires de rodes en cada tren.

L’R-Aeroport costarà igual que el metro

El bitllet de la nova línia de FGC, l’R-Aeroport, tindrà el mateix preu que el metro i s’autofinançarà “sense necessitat de subvencions ni ajudes de l’administració pública”, tal com estableix el pla de negoci de l’empresa després que aquest dimarts el govern aprovés la compra de deu combois i que cobriran el trajecte entre Sant Andreu Comtal i les dues terminals de l’aeroport.

El servei podria començar a funcionar el 2025 a través d’una nova societat operadora de FGC.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.