Infraestructures

infraestructures

Abertis adjudica els enllaços a Fornells i Sant Gregori

Els projectes estaven en espera que Foment els donés el vistiplau des del febrer

Entraran en servei més tard que el tercer i quart carril, que avancen la data de finalització a finals d'aquest any

Finalment, Acesa ha adjudicat les obres dels enllaços de l'autopista a Fornells i Sant Gregori. Els dos projectes estaven en espera que el Ministeri de Foment donés el vistiplau per a l'adjudicació, un tràmit que s'ha demorat més del previst i que retardarà la posada en funcionament de les dues noves entrades a l'AP-7. Acesa va subhastar-los a principi de febrer d'aquest any, i les previsions inicials preveien adjudicar els treballs en poques setmanes i començar les obres immediatament després. Si s'hagués complert aquest calendari, els dos enllaços haurien estat acabats a principi del 2012, però amb el retard es descarta gairebé del tot aquesta possibilitat. D'aquesta manera, el tercer i quart carril d'aquest tram d'AP-7 –el de la circumval·lació de Girona– entrarà en servei abans que els enllaços de Fornells i Sant Gregori. En aquest últim cas, la connexió ha de servir d'accés a Girona centre. En canvi en el cas de Fornells, la situació és més complicada perquè l'enllaç ha d'unir l'autopista i l'A-2, que es desdobla per la traça de l'AP-7 amb el quart carril. Per tant, aquest desdoblament tardarà una mica més a entrar en funcionament. Pel que fa a l'adjudicació, l'enllaç de Sant Gregori s'ha adjudicat a Ferrovial i UTE Dragados-Copisa, mentre que el de Fornells se l'ha quedat Dragados.

Quant a les obres en marxa, la concessionària ha avançat els terminis de finalització en l'execució de l'obra entre Fornells i Vilademuls. En aquest tram de la circumval·lació de Girona, les previsions eren acabar les obres a començament del 2012, mentre que ahir Acesa va actualitzar aquest calendari i va marcar la data de finalització de la construcció a finals del 2011, a excepció d'alguns treballs de pavimentació definitius. Pel que fa al tercer carril entre Vilademuls i la Jonquera, es manté la data de desembre d'aquest any. El que quedarà pendent serà l'enllaç de Vilademuls, on acabarà la circumval·lació de Girona i on el desdoblament de l'A-2 tornarà a connectar amb l'N-II actual. El projecte està pendent de l'aprovació del Ministeri de Foment, que l'ha d'adaptar perquè al final l'N-II no estarà desdoblada en aquest tram.

Licitació pel càrtel

D'altra banda, Abertis haurà de tornar a licitar les obres de pavimentació definitiva del tram entre Girona i la Jonquera a instàncies del Ministeri de Foment. El motiu és que aquesta obra hauria format part del repartiment de projectes entre les diferents empreses constructores gironines. Aquest cas, que va explotar el passat mes de març, està pendent de judici, perquè la Guàrdia Civil va assenyalar en les seves investigacions que es manipulava la presència en els concursos d'obra pública per distribuir-se les obres. La pavimentació de l'ampliació de l'autopista hauria format part d'aquest entremat, i per això Foment ha obligat a tornar a licitar.

LA DATA

12.2011
A finals d'any
Abertis compta haver acabat les obres d'ampliació de l'autopista entre Fornells i la Jonquera.

CiU no es creu que l'Estat compleixi amb l'N-II

La decepció continua a les files de CiU i, segurament per això, es mantenen els recels que l'Estat reprengui en els terminis que diu les obres de l'N-II, en el tram Sils-Caldes. El diputat de CiU Jordi Xuclà va dir ahir al matí sense embuts que l'Estat continua mentint. Segons Xuclà, que ahir va fer una roda de premsa amb els companys gironins del Congrés i del Senat de valoració de legislatura, com a mínim i en el millor dels casos han de transcórrer cinc mesos entre que es liciten els projectes i s'inicien les obres. De fet, i sent puristes, el tràmit preceptiu és de sis mesos: “És enganyar la gent i la gent ja n'està farta”, va manifestar Xuclà. I posats a quantificar, els parlamentaris i senadors gironins van coincidir ahir, a la seu de CDC, que la inversió en els trams sud de l'N-II ha estat de zero euros aquesta legislatura.

En conseqüència, des de CiU no es creuen els compromisos anunciats ara fa una setmana pel diputat del PSC Àlex Sàez quant a la represa de les obres a l'N-II, en el tram Sils-Caldes. A grans trets, i sempre segons Foment, a mitjan octubre s'obriran les ofertes econòmiques perquè les empreses puguin aspirar a l'obra, i el compromís del ministeri és que al novembre ja hi hagi màquines treballant.

El diputat del PSC Àlex Sáez va afirmar que amb l'obertura de les ofertes es compliran els terminis que s'havien anunciat a l'abril, i si bé accepta que el temps que s'ha tardat a reprendre els treballs no era el desitjable, creu que ara l'important és començar els treballs com més aviat millor i que, tot i les retallades, la prioritat a l'N-II ha de ser el tram sud.

J.T.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona