Urbanisme

municipal

urbanisme

La reconversió de la carretera de Premià de Dalt, el 2018

Es pacificarà, convertint-la en un carrer d’un sol sentit, i s’hi construirà una altra rotonda a l’alçada del barri Banyeres

L’any vinent també es vol obrir aquest eix viari pel sud per traslladar el trànsit cap a la perifèria

Premià de Mar vol començar l’obra dels dos grans projectes per traslladar el trànsit rodat a la perifèria l’any que ve. Es tracta de la reconversió de la carretera que puja cap a Premià de Dalt –la part de la qual transcorre per Premià de Mar– en un carrer i de l’obertura de la Gran Via pel sud del municipi. En el primer cas, es preveu una intervenció que proposa convertir la via en un carrer eliminant un dels dos carrils actuals, quedant habilitat només el carril de baixada des de l’alçada de l’autopista fins a la Gran Via. En aquest tram, d’uns 500 metres de longitud, també s’hi adequaran les voreres i s’aprofitarà la supressió del carril de pujada per fer-hi més aparcaments, tal com va indicar el regidor d’Urbanisme, Antoni Subirà (CiU).

L’actuació també comportarà la construcció d’una rotonda en aquesta via, i això passarà a l’alçada del barri Banyeres. Finalment, el tram de l’actual carretera que va des de l’N-II fins a la Gran Via també disposarà només d’un sol carril però, en aquest cas, de pujada. Les obres tindran un cost aproximat de 3,2 milions d’euros, que l’assumiran l’Ajuntament i la Diputació, i un termini d’execució de nou mesos des del seu inici. Subirà va posar l’accent en la “millora de la seguretat”, que s’aconseguirà amb la intervenció en aquest punt. El titular d’Urbanisme va recordar que just al costat de l’actual carretera s’hi troba l’escola Montserrat. “Amb la pacificació de la carretera, l’entrada a l’escola serà més segura”, va explicar. Subirà també va avançar que un cop s’acabi l’obra la Diputació cedirà la titularitat de la via a l’Ajuntament.

Obertura de la Gran Via

Pel que fa a la segona operació, el regidor va recordar que l’obra consistirà a allargar la Gran Via –el principal eix viari que travessa tot el terme municipal– uns 300 metres per la part sud per connectar-la amb el torrent Malet. D’aquesta manera, els vehicles que vulguin accedir a Premià de Dalt ho podran fer directament per l’N-II, passant per aquest torrent fins arribar al Camí del Mig per enllaçar amb la carretera sense haver d’entrar a Premià de Mar. Aquests treballs costaran uns 800.000 euros, a càrrec de l’Ajuntament, i tindran també una durada d’uns nou mesos.

Les dues intervencions ja estaven dins el capítol d’inversions del pressupost municipal del 2017. El responsable d’Urbanisme va atribuir el fet que les obres no puguin començar fins l’any que ve a causa dels “tràmits de gestió del projecte i a la seva burocràcia”. “Era imprescindible tenir pressupostades aquestes dues actuacions per, a partir d’aquí, poder començar a treballar-les”, va afegir-hi. Aquestes intervencions són dues de les potes mestres del nou pla de mobilitat amb què s’ha dotat el municipi.

LA XIFRA

3,2
milions
d’euros és el pressupost per convertir l’antiga carretera de Premià de Dalt en carrer.

LA FRASE

800.000
euros
és el que costarà obrir la Gran Via de Premià de Mar per connectar-la amb el torrent Malet.

L’altre tram de la Gran Via

La tercera línia mestra del pla de mobilitat de Premià de Mar també afecta la Gran Via. En aquest cas, però, es tracta del seu tram central, d’uns 300 metres de longitud, on es vol racionalitzar el trànsit. A grans trets, l’actuació suposarà fer aquest tram a un sol nivell mitjançant una plataforma única perquè pugui passar a ser de prioritat invertida. A partir d’aquí, la intenció del consistori és instal·lar-hi elements mòbils com ara pilones o jardineres pesants “per millorar la protecció del vianant”. Això, tal com va indicar Subirà, obligarà els cotxes que hi circulin a fer-ho en ziga-zaga i a reduir la velocitat en aquest tram. Les obres està previst que comencin a principis de l’any que ve, just després de la campanya de Nadal, per tal que afecti com menys millor el comerç de la zona. Els treballs tindran una durada global de sis mesos i es dividiran en dos trams. Aquest fet provocarà que aquest segment de la Gran Via estigui tallat durant mig any. Paral·lelament, aquests treballs també serviran per renovar una canonada del clavegueram que passa per aquest carrer i que està “en molt mal estat”. El conjunt d’aquestes obres tindrà un import d’uns 660.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona