Urbanisme

El reinici de l’obra a la Central del Molí de Girona, la primavera que ve

L’Ajuntament de Girona està en tràmits per rescindir el contracte a l’adjudicatària per no haver complert i alhora ja ha iniciat la redacció d’un nou projecte per a les obres que han quedat pendents

L’Ajuntament de Girona preveu poder reiniciar les obres a la Central del Molí, al carrer Santa Clara, per situar-hi les oficines dels serveis econòmics i de recaptació del consistori, el segon trimestre de l’any que ve. El govern municipal va emprendre al gener el procés per resoldre el contracte a l’adjudicatària, Comsa Servei Facility Management, arran dels retards i incompliments de terminis que acumulava. Es tracta d’un procés llarg, que també ha de servir per determinar danys i perjudicis i que encara trigarà una mica (ara s’està pendent que la comissió juridicoassessora validi l’actuació), però des de l’Ajuntament recalquen que paral·lelament ja s’ha iniciat també la redacció d’un nou projecte per a les obres pendents per anar avançant feina.

Una obra “desgraciada”

Els treballs per condicionar l’edifici de la Central del Molí perquè sigui la seu de les oficines dels serveis econòmics de l’Ajuntament van començar l’octubre del 2017, amb la previsió que duressin 15 mesos. La troballa de restes medievals de l’antic rec Comtal i del Molí de Baix a la part subterrània de l’edifici, a principis del 2018, van obligar, però, a fer un replantejament de certs aspectes dels treballs, cosa que els va alentir. Per això el govern municipal va prorrogar l’execució dels treballs fins a mitjan novembre del 2019. Però arribats a aquesta data s’estava molt lluny del final i es va decidir aturar els treballs mentre s’estudiava què s’havia de fer. El gener del 2020 es va iniciar el procés per rescindir el contracte i el regidor d’Urbanisme, Lluís Martí, va admetre que es tractava d’“una obra desgraciada”.

Situació actual

Dins dels tràmits per a la resolució del contracte, la junta de govern del 31 de juliol va enviar el cas a la comissió juridicoassessora de la Generalitat perquè validi que l’Ajuntament està actuant com ha d’actuar. La comissió té quatre mesos per respondre.

Alhora, el 25 d’agost es va adjudicar la redacció del projecte refós de les obres pendents, que s’ha d’entregar com a màxim el 15 d’octubre. Segons fonts del consistori, la intenció és iniciar després el procés de licitació, sense esperar la resolució del contracte actual, per avançar temps. Amb tot plegat, el càlcul és que els dos processos s’enllesteixin i les obres es puguin reiniciar el segon trimestre del 2020.

La intenció és condicionar l’entresol i la primera i segona plantes de l’edifici –construït el 1901 i amb 810,44 m² de superfície útil– per situar-hi les oficines i mantenir als baixos la instal·lació hidroelèctrica i fer-la visitable.

LA DATA

20.10.17
és el dia
que va començar oficialment l’obra de la Central del Molí, que havia de durar en principi 15 mesos.

LA XIFRA

810,44
metres quadrats
és la superfície útil de l’edifici, construït el 1901 i situat al carrer Santa Clara de Girona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona